Mikaelin kirkkoareena pohtii teesejä seurakuntalaisen näkökulmasta

Mikaelinkirkon kirkkoareenassa sunnuntaina 5.3. klo 18 keskustellaan uskonpuhdistuksesta, teeseistä ja siitä, mitä nämä voisivat tarkoittaa tavallisen seurakuntalaisen näkökulmasta.

Keskustelutilaisuudessa seurakuntalaisille julkaistaan Mikaelinseurakunnan teesit, jotka seurakunta on tehnyt syksyllä 2016 osana reformaation merkkivuoden ohjelmaa.

Aiheeseen johdattaa Helsingin Pitäjänmäen seurakunnan kirkkoherra Arto Antturi teemalla ”Tarvitseeko kirkko uskonpuhdistusta”. Teeseistä ja niiden tarpeesta ovat tämän jälkeen keskustelemassa Antturin lisäksi kirkon verkkoviestintäsunnittelija ja Kirkko ja kaupunki -lehden kolumnisti Samuli Suonpää ja Mikaelinseurakunnan vs. seurakuntapastori Matti Hernesaho, mies Mikaelin teesien takana. Yleisöllä on mahdollisuus osallistua keskusteluun ja kysyä kysymyksiä.

Keskustelua johtaa Mikaelinseurakunnan kirkkoherra Jouni Lehikoinen.

Tilaisuudessa on kahvitarjoilu ja sinne on vapaa pääsy.

Kirkkoareena – Tarvitseeko kirkko uskonpuhdistusta?
su 5.3. klo 18
Mikaelinkirkko
vapaa pääsy

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 28.2.2017 / AH)