Tuhkakeskiviikko aloittaa paastonajan ja Ekopaaston

Evankelis-luterilaisen kirkon pääsiäispaaston aika alkaa tuhkakeskiviikkona 1. maaliskuuta. Paastonaikaa vietetään 40 arkipäivän ajan pääsiäissunnuntaihin 16.4. saakka.

Seurakunnat Turussa ja Kaarinassa tarjoavat mahdollisuuden yhdessä hiljentyä paastonajan viettoon tuhkakeskiviikon iltakirkoissa Mikaelinkirkossa klo 17, Kaarinan kirkossa klo 17.30, Tuomiokirkossa, Martinkirkossa, Piikkiön kirkossa ja Aureliassa klo 18 ja Maarian kirkossa klo 19.

Ekopaastoon jo kuudetta kertaa

Tänä vuonna jo kuudetta kertaa järjestettävässä Ekopaastossa suomalaisia innostetaan liittymään pääsiäispaastoon tavalla, joka osaltaan auttaa myös hillitsemään ilmastonmuutosta. Lisäksi kampanja kannustaa etsimään hiljentymisen keinoja kiireisessä arjessa.

Vinkkejä omaan paastonviettoon voi etsiä tänä vuonna ensimmäistä kertaa verkkoon avattavan paastopolun avulla. Paastopolku tarjoaa käytännönläheisiä ja helposti arjessa toteutettavia ideoita ekopaastoamiseen. Paastopolku aukeaa ekopaasto.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä-sivustolla tuhkakeskiviikkona 1.3. Kampanjaan voi osallistua myös Facebookissa ja Twitterissä Ekopaaston tileillä.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon Ekopaasto-kampanjan yhteistyökumppaneina ovat tänä vuonna Suomen Luonnonsuojeluliitto ja Martat.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 28.2.2017 / MV)

Tue Feb 28 13:01:01 EET 2017