Surematon suru ja luopumisen kipu Raunistulan iltapäivässä

Raunistulan seurakuntatalossa käsitellään ensi sunnuntaina keskustellen, maalaten, kirjoittaen tai liikkuen tunteita näkökulmista, joista harvemmin puhutaan. Sunnuntai-iltapäivä annetaan Raunistulassa suremattomalle surulle ja luopumisen kivulle.

Maarian seurakunnan ja Kansan Raamattuseuran järjestämässä Toipumisen iltapäivässä tunteiden käsittelyyn johdatellaan luennon, keskustelujen ja valinnaisten toiminnallisten menetelmien avulla. Teemasta jaetaan ajatuksia pienryhmässä ja iltapäivään kuuluvat luonnollisesti myös musiikki ja rukous.

Iltapäivään johdattaa luennolla pastori, sairaalasielunhoitaja, runoilija Leena Lehtinen. Päällimmäiset tunnot jaetaan pienryhmissä, jonka jälkeen jokainen voi valintansa mukaan joko maalata, kuvittaa, kirjoittaa tai kehollisen ilmaisun keinoin tutkistella sisintään. Iltapäivässä on myös mahdollisuus esirukoukseen.  Mukana ovat Kaija Jokinen Maarian seurakunnasta, Aino Vesti Kansan Raamattuseurasta sekä Krito-ohjaajia.

Tarjolla on kahvia, teetä ja mehua. Omat eväät kannattaa ottaa mukaan.

Toipumisen iltapäivään on vapaa pääsy eikä ilmoittautumista etukäteen tarvita. Tapahtumassa kerätään vapaaehtoinen kolehti.

Toipumisen iltapäivä Surematon suru – Luopumisen kipu Raunistulan seurakuntatalossa (Murtomaantie 12) sunnuntaina 26.2. klo 12-15. Vapaa pääsy.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 22.2.2017 / MV)

2017-02-22 16:13:01.0