Yhteisvastuukeräys käynnistyy Kulttuuribrunssilla ja muilla tapahtumilla

Valtakunnallinen Yhteisvastuukeräys käynnistyy kynttilänpäivänä 5. helmikuuta. Perinteisten lipaskeräysten lisäksi Turun ja Kaarinan seurakunnat järjestävät kevättalven mittaan monenlaisia tapahtumia keräyksen kartuttamiseksi. Keräys alkaa messuilla alueen kirkoissa kynttilänpäivän aamuna.

yv_sydan_logo_rgb.jpg

TARINATehtaan musiikki- ja runoteos yhteisvastuuteemoihin ”Eikä heitä enää ole” aloittaa yhteisvastuukauden Kaarinassa. Teos käsittelee runon ja musiikin avulla ihmiskauppaa, sen ehkäisemistä ja ihmisen vastuuta heikommasta. TARINATehtaan esitys antaa myös toivoa: harvoin on kokonaan liian myöhäistä. Esityksen jälkeen kirkolla on tarjolla herkullinen brunssi. Kulttuuribrunssi esityksineen alkaa sunnuntaina 5.2. klo 11.30. Brunssin ja ohjelman hinta on 15 euroa.

Henrikinkirkolla messusta jatketaan talviriehaan askartelun, pomppulinnan, kaverikoirien, timantinetsinnän, valokuvasuunnistuksen sekä hernerokan ja vohveleiden merkeissä klo 11-14. Piikkiön seurakuntatalolle nousee messun jälkeen Piikkiö sydämellä -tapahtuma yhteisvastuun hyväksi varattuine esittely- ja kirppispöytineen.

Tuomiokirkossa professori emerita Kaisa Häkkinen kertoo YV-keräyksen hyväksi suomen kielen historian merkkimiesten haudoista Tuomiokirkossa klo 14. Raunistulan seurakuntatalon Alla Pohjantähden –runotapahtumassa esiintyvät Riitta Vasenkari, Arja Lyly, Tero Elomaa ja Eira Tähtinen klo 15 YV-hintaan 10 euroa.

Perinteinen Yhteisvastuukioski on avoinna (säävarauksella) Impivaaran ulkoiluradan ja pulkkamäen kupeessa viikonloppuisin sekä talvilomaviikolla joka päivä noin klo 11–17.

Yhteisvastuukeräyksellä torjutaan tänä vuonna ihmiskauppaa Suomessa. Keräysvaroin muun muassa kehitetään tukihenkilötoimintaa ja etsivää työtä sekä tarjotaan kriisiapua sekä matalan kynnyksen oikeudellista neuvontaa. Lähi-Idässä autetaan konfliktien keskellä asuvia nuoria rakentamaan kohtuullinen elämä sekä tuetaan rauhankasvatustyötä.

Yhteisvastuukeräyksestä yhteisvastuu.fi Linkki avautuu uudessa välilehdessä>>

Yhteisvastuutapahtumista Turussa ja Kaarinassa >>

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 1.2.2017 / MV)

Wed Feb 01 15:46:17 EET 2017