Teille on syntynyt Vapahtaja!

Jouluyön ja -aamun hartauksissa hiljennytään ilosanoman äärelle.
Maarian Hoosianna (77 of 122)_XL.jpg

Enkelten messunakin tunnettu jouluyön messu on suuressa osassa kristikuntaa joulunvieton päätapahtuma. Turun ja Kaarinan seurakunnissa jouluyön ilosanoman äärelle hiljennytään jouluyön ja jouluaamun hartauksissa 24. ja 25. joulukuuta.

Jouluyö on Kristuksen syntymisen yö: ”Tänään on teille syntynyt Vapahtaja.” Jouluyön hartauksissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä juhlitaan jouluyön sanomaa yhdessä laulaen sekä kuullaan raamatuntekstejä, jotka johdattavat ottamaan vastaan jouluyön ihmeen.

Hartauksia pidetään Turun ja Kaarinan alueella Kuusiston ja Maarian kirkoissa jouluaattona 24.12. klo 22 sekä Martinkirkossa, Piikkiön kirkossa ja Tuomiokirkossa klo 23.

Jeesuksen syntymäjuhlaa jatketaan joulupäivän aamunaLinkki avautuu uudessa välilehdessä 25.12. Jouluaamun messu on ollut perinteisesti Pohjolassa joulun tärkein jumalanpalvelus. Paimenten messunakin tunnetun jumalanpalveluksen aiheena on ”Nyt Betlehemiin”. Ilosanoman lisäksi jouluaamun messut tarjoavat aamun rauhaa.

Maarian kirkossa jouluaamun kirkkoon pääsee jo aamuvarhaisella klo 6. Kuusiston ja Pyhän Katariinan kirkoissa sekä Tuomiokirkossa pidetään sanajumalanpalvelus klo 7. Kakskerran, Martin, Mikaelin, Paattisten ja Piikkiön kirkoissa järjestetään jumalanpalvelus klo 8. Ruotsinkielisiä jumalanpalveluksia on tarjolla Kuusiston kirkossa sekä Tuomiokirkossa klo 8.30.

Klo 9 hiljennytään ilosanoman äärelle Henrikin, Kaarinan ja Varissuon kirkoissa. Runosmäen seurakuntakodissa, Turun linnan kirkossa ja Uittamon seurakuntakodissa on jouluaamun jumalanpalvelus klo 10. Samaan aikaan vietetään Tuomiokirkossa jouluaamun messua perheille.

Klo 10.30 on tarjolla ruotsinkielinen jumalanpalvelus Naantalin kirkossa ja joulukirkko Suikkilan seurakuntakodissa klo 12.

Löydä jouluyön ja jouluaamun hartaudet sekä muut joulunajan tapahtumat täältä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 20.12.2016 / S-ML)

Tue Dec 20 12:41:00 EET 2016