Lucian päivän tunnelmallista rauhaa

Perinteistä Lucian päivän hartautta voi tiistaina 13.12. seurata Turun tuomiokirkossa tai suorana virtuaalikirkon kautta.

Lucian päivän musiikintäytteinen hartaus kerää joka vuosi sadoittain Lucia-perinteen ystäviä Turun tuomiokirkkoon.

Vuoden 2016 Turun Lucia Casandra Heininen kulkueineen siunataan tehtäväänsä tiistaina 13.12 klo 17.30 Tuomiokirkossa.

Hartaus lähetetään suorana lähetyksenä virtuaalikirkon kautta, joten tunnelmalliseen tilaisuuteen voi ottaa osaa myös kotisohvalta.

Osoitteessa virtuaalikirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä voi olla mukana joko reaaliajassa, ja hartauden voi katsoa myöhemmin arkistosta.

Heti hartauden jälkeen Lucia-kulkue matkaa hevoskärryissä Tuomiokirkolta Hansatorille, jossa on klo 18 alkaen joulunmakuista ohjelmaa koko perheelle.

Loppuhuipennuksena vuoden Lucia-kulkue laulaa kitaratonttuineen. Yleisö on tervetullut olemaan osa Lucia-kulkuetta vaikkapa tonttulakit päässä ja lyhdyt käsissä.

Tuomiokirkon Lucia-hartaus on ruotsinkielinen, ohjelma Hansatorilla on kaksikielistä. Lucian päivän ohjelma toteutetaan yhteistyössä Folkhälsanin, Turun vapaa-aikatoimialan, Åbo svenska församlingin sekä ammattikorkeakoulu Novian kanssa.

Lucia hartaus Turun tuomiokirkossa ti 13.12. klo 17.30. Voit seurata hartautta suorana lähetyksenä virtuaalikirkon kautta osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi. Hartauden jälkeen Lucia-kulkue lähtee kohti Hansakorttelia, jossa ohjelmaa klo 18 alkaen. Tervetuloa!

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä ja Turun kaupunki / S-ML, AE)

Fri Dec 09 15:38:01 EET 2016