Metsäkirkkoon vaelletaan lyhtykulkueena

Brinkhallin metsäkirkon jouluhartaudessa lauletaan ja hiljennytään seimen äärellä metsän siimeksessä.
Kuva Brinkhallin metsäkirkosta Kakskerrasta.

Martinseurakunta järjestää keskiviikkona 14.12. klo 18 yhdessä Brinhallin ystävien ja partiolippukunta Kakskerran Kaksoispisteen kanssa jouluhartauden Brinkhallin metsäkirkossa Kakskerrassa.

Metsäkirkkoon lähdetään yhteisenä lyhtykulkueena Brinkhallin kartanon pihalta klo 18. Metsäkirkko sijaitsee muutaman sadan metrin päässä kartanosta. Osallistujien toivotaan ottavan mukaan omat lyhdyt tunnelman lisäämiseksi.

– Metsäkirkkoon johtaa kiemurteleva polku, ja lyhtykulkue on näkynä ihana, Martinseurakunnan seurakuntapastori Liisa Kuusela kertoo.

Martinseurakunnasta metsäkirkkoon lähtevät Kuuselan lisäksi perhetyöntekijä Marjaana Erkamaa, kanttori Päivi Hannuksela sekä Martinkirkon kuoro.

– Luvassa on pieni juhlallinen hartaushetki metsässä. Laulamme tuttuja lauluja yhdessä kirkkokuoron kanssa. Jouluhartauden jälkeen Brinkhallin ystävät tarjoaa kartanolla glögit ja piparit, Kuusela sanoo.

Luonnon helmassa sijaitseva tunnelmallinen metsäkirkko on Kakskerran Kaksoispisteen rakentama. Pienellä joulualttarilla on kynttilöitä ja seimessä makaa Jeesus-lapsi.

– Partiolippukunta on luonut metsäkirkkoon todella hienot puitteet, Kuusela kehuu.

Metsäkirkkoon lähdetään keliolosuhteista huolimatta, joten päälle kannattaa pukea säänmukainen varustus.

Jouluhartaus Brinkhallin metsäkirkossa (Brinkhallintie 414, Kakskerta) ke 14.12. Yhteinen lähtö Brinkhallin kartanolta klo 18. Hartaus metsäkirkossa klo 18.15. Tilaisuuden jälkeen glögit ja piparit kartanossa. Omat lyhdyt mukaan!

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 9.12.2016 / S-ML)

2016-12-09 09:59:01.0