Eläimille julistetaan joulurauha

Mikaelinkirkon mäellä järjestetään sunnuntaina 11.12. klo 14 jo kymmenennen kerran eläinten joulurauhanjulistus.
Berninpaimenkoira makaa lattialla.

Turun Eläinsuojeluyhdistyksen ja Mikaelinseurakunnan perinteiseen ulkoilmatapahtumaan ovat tervetulleita kaikki eläimet ja eläinten ystävät.

Vuodesta 2006 lähtien pidetty tapahtuma on vetänyt kirkonmäelle jos jonkinlaista eläintä. Vuosien mittaan tilaisuudessa on nähty koirien lisäksi kissoja, kaneja ja hevosia sekä vuohi, haisunäätä ja motoristisika.

– Eläinten joulurauhanjulistus on positiivinen tapahtuma pilke silmäkulmassa. Kirkonmäki on ollut aina täynnä porukkaa. Siellä haukutaan paljon, ja koirilla on päällään jos jonkinnäköistä asustetta. Siis iloinen meininki joulun sanoman henkeen, kertoo tilaisuudessa joulurauhan julistava Mikaelinseurakunnan kirkkoherra, rovasti Jouni Lehikoinen.

Paikalla on seurakunnan ja Turun eläinsuojeluyhdistyksen väkeä. Tilaisuuden ohjelmassa on joululauluja ja juhlapuhe, jonka pitää tänä vuonna Turun ympäristöterveydenhuollon johtaja Maria Sjöman. Lisäksi tarjolla on glögiä ja pipareita.

Eläinten joulurauhanjulistus Mikaelinkirkolla (Puistokatu 16) su 11.12. klo 14. Tervetuloa!

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 5.12.2016 / S-ML)

2016-12-05 08:30:01.0