Paattisten kirkkokuoro 40 vuotta

Pyöreitä täyttävää kirkkokuoroa juhlistetaan tulevana sunnuntaina 4.12. juhlajumalanpalveluksessa.

Paattisten kirkkokuoro on esiintynyt jumalanpalveluksissa ja erilaisissa kirkollisissa tilaisuuksissa jo 40 vuoden ajan.

15 laulajan sekakuoroa juhlitaan tulevana sunnuntaina 4.12. klo 10 Paattisten kirkossa pidettävässä juhlajumalanpalveluksessa.

Kuoron juhlinta jatkuu messun jälkeen Paattisten seurakuntatalolla, missä jaetaan ansiomerkkejä kuorolaisille sekä juodaan kakkukahvit. Luvassa on luonnollisesti musiikkia keski-ikään ennättäneeltä kuorolta.

– Kirkkokuoron laulaa pääsääntöisesti a cappella eli ilman soitinsäestystä. Ohjelmistoon kuuluu perinteistä kirkkokuoromusiikkia: vanhempia ja uudempia sävellyksiä aina Taize-lauluihin saakka, Paattisten kirkkokuoron johtaja, kanttori Mikko Laiho kertoo.

Kirkkokuoro esiintyy jumalanpalveluksissa keskimäärin kerran kuukaudessa. Vuosittain esiintymisiä kertyy noin viitisentoista.

– Kuorossa on muutama jäsen, joka on ollut mukana kuoron perustamisesta lähtien. Kaiken kaikkiaan ihmiset ovat sitoutuneet kuoroon hienosti, Laiho kehuu.

Paattisten kirkkokuoro 40 vuotta – juhlajumalanpalvelus Paattisten kirkossa su 4.12. klo 10. Juhlat jatkuvat messun jälkeen Paattisten seurakuntatalolla kakkukahvein. Lämpimästi tervetuloa!

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 29.11.2016 / S-ML)

2016-11-29 09:04:01.0