Kokemus yksinäisyydestä korostuu rippikouluiässä

Nuorten ystävyyssuhteita käsittelevä luento käynnistää lasten ja nuorten elämää luotaavan luentosarjan.
Perhe edellä - Kato mua

Turun yliopiston dosentti Niina Junttila puhuu Henrikinkirkon kirkkosalissa tiistaina 22.11. klo 18–20 nuorten ystävyyssuhteista, nuorten kokemasta yksinäisyydestä sekä aikuisten roolista nuorten tukijoina.

Junttilan Kato mua! -niminen luento käynnistää Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän Kasvatusasian keskuksen lasten ja nuorten elämää luotaavan Perhe edellä – vanhemmuuden teesit -luentosarjan.

Kaikille avoimia luentoja järjestetään yhteensä neljä ja niiden teemoina ovat nuorten yksinäisyys, lapsen hyvä elämä, arjen kristillisyys perheissä sekä nuoren itsetunnon vahvistaminen.

Mukana luennoilla on seurakuntien kasvatuksen ammattilaisten lisäksi asiantuntijoita yhteiskunnan eri toimialoilta: muun muassa lastenpsykiatri Jari Sinkkonen sekä lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila.

Jokaisen luennon yhteydessä on järjestetty lapsille omaa ohjelmaa, ja lopuksi tarjolla on pientä iltapalaa. Lasten ohjelmaan mahtuu 20 lasta ilmoittautumisjärjestyksessä.

Nuorten elämää tutkineen Niina Junttilan tiistain luento on suunnattu erityisesti nuorten vanhemmille sekä nuorten parissa työskenteleville. Luennolla pohditaan muun muassa sitä, minkälainen vaikutus yksinäisyydellä on nuoren elämään, miten yksinäisyyden kokemuksia voi tunnistaa, miten niistä voi puhua ja miten niitä voisi vähentää.

Perhe edellä – vanhemmuuden teesit -luentosarja on osa Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän ja Turun kaupungin reformaation merkkivuotta. Luentosarjan järjestää Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän Kasvatusasiain keskus yhteistyössä Turun ja Kaarinan seurakuntien sekä Turun kristillisen opiston kanssa.

Perhe edellä – vanhemmuuden teesit –luentosarjan ensimmäinen luento Kato mua! Henrikinkirkon kirkkosalissa (Peltolantie 2) ti 22.11. klo 18–20. Luennoitsijana dosentti Niina Junttila. Maksuton. Ilmoittautuminen luennoille ja lasten ohjelmaan ma 21.11. mennessä. Lisätietoja www.kirkonrotta.fi.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 17.11.2016 / S-ML)

Thu Nov 17 11:55:52 EET 2016