Se människan – kantaesitys Turun tuomiokirkossa

Sunnuntai-iltana Turun tuomiokirkossa musiikki johdattelee pohtimaan ihmisen suhdetta Jeesukseen ja toiseen ihmiseen. Kuoroteos Se människan nostaa esille myös pakolaisteeman.

Hengellinen kuoroteos Se människan on sävelletty Åbolands svenska kyrkosångskrets -yhdistyksen 60-vuotisjuhlaan. Tekstin on tehnyt Åbo Akademin ruotsin kielen emeritusprofessori Erik Andersson, itsekin kuorolaulaja. Musiikin on säveltänyt Sibelius-Akatemian lehtorinvirasta eläkkeelle jäänyt ja säveltäjänä varsin tunnettu Juhani Haapasalo.

Se människan –teoksen kantaesitys kuullaan kuorohartautena Turun tuomiokirkossa sunnuntaina 13.11. klo 18. Teoksen esittää Åbolands svenska kyrkosångskrets -yhteiskuoro. Solisteina laulavat sopraano Hanna Lehtonen ja basso Harry Dahlström. Urkurina Vesa Mäkeläinen ja teoksen johtaa Marjo Danielsson. Hartauden pitää pastori Malena Björkgren. Kuorohartauteen on vapaa pääsy - kolehti kannetaan Åbo svenska församlingin pakolaistyölle.

Teos esitetään ruotsin kielellä.

Kantaesitys on osa Reformaation merkkivuoden 2017 viettoa.

Kuorohartaus ja kantaesitys Se människan Turun tuomiokirkossa sunnuntaina 13.11. klo 18.  Teksti Erik Andersson. Sävel Juhani Haapasalo. Solistit Hanna Lehtonen, sopraano ja Harry Dahlström, basso. Urut Vesa Mäkeläinen. Åbolands svenska kyrkosångskrets-yhteiskuoroa johtaa Marjo Danielsson. Teos on sävelletty Åbolands svenska kyrkosångskretsin 60-vuotisjuhlaan. Vapaa pääsy.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 10.11.2016 / MV)

Thu Nov 10 09:55:01 EET 2016