Mozartin Requiem täyttää jälleen Turun tuomiokirkon pyhäinpäivänä

Wolfgang Amadeus Mozartin Requiem lienee säveltäjän sekä tunnetuin että rakastetuin teos. Teos kuultiin Turun tuomiokirkossa viimeksi vuonna 2014, jolloin kirkko täyttyi ääriään myöten - jopa niin, että kaikki halukkaat eivät mahtuneet kirkkoon sisään.
requiem tcyc juliste 2016_M.jpg

- Koska teos on suosittu ja sitä on kovin pyydetty uudelleen, päätimme tänä vuonna tuottaa sen juuri Turun tuomiokirkkoon, sillä se tarjoaa tälle mahtavalle teokselle ehdottomasti arvoisensa puitteet, kertoo teoksen johtava Turun tuomiokirkon kanttori Anu Åberg.

- Edelliskerrasta viisastuneena aikaistimme myös lipunmyyntimme alkamaan jo kesällä.

Tänä vuonna esityksen solisteiksi on kiinnitetty oopperalaulaja, mezzosopraano Essi Luttinen sekä sopraano Kaisa Takkula. Miesäänistä vastaavat tenori Heikki Rainio ja basso Erkki Rajamäki. Kuoroina teoksessa esiintyvät Turun tuomiokirkon oratoriokuoro ja Turku Cathedral Youth Choir -nuorisokuoro. Esityksen musiikista vastaa Turku Cathedral Ensemble konserttimestarinaan Juha-Pekka Vikman.

Turun tuomiokirkon Requiem eli sielunmessu on omistettu kaikille niille edesmenneille, joita haluamme pyhäinpäivänä muistaa. Yleisöä pyydetään huomioimaan, että teoksen Lacrimosa-osan jälkeen Tuomiokirkossa sytytetään kynttilä kaikkien poisnukkuneiden muistolle.

Wolfgang Amadeus Mozart: Requiem - Turun tuomiokirkossa pyhäinpäivänä lauantaina 5.11.2016 klo 15. Liput ja käsiohjelma 25/20/12 euroa + palvelumaksu. Lippuja Tuomiokirkon infosta sekä verkkokaupasta www.lippu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 31.10.2016 / Henri Kirkanen)

2016-10-31 08:50:00.0