Musiikki vauhdittaa katukorista Halisissa

Kaikille avoimessa katukoristapahtumassa donkataan DJ:n säestyksellä.

Halisissa pääsee keskiviikkona 28. syyskuuta liikkumaan ja lyömään palloa koriin hyvässä seurassa musiikin säestyksellä.

Kaikille avoin iMove!-katukoristapahtuma käynnistyy kello 17 Halisten koulun kentällä. Osallistujia virittelee tunnelmaan Pekka Lintusaari alias DJ Resupekka.

– Pekka soittaa juuri oikeanlaista musiikkia: rentoa ja hyväntuulista. DJ:t ovat kyllä sellaisia velhoja, että osaavat luoda tunnelman tapahtumaan kuin tapahtumaan, toteaa katukoristempausta järjestellyt nuorisosihteeri Iikka Viitanen Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän kasvatusasian keskuksesta.

Seurakuntayhtymän, Turun NMKY:n ja Turun liikuntapalvelukeskuksen yhteistyönä järjestämä maksuton, ikärajaton ja päihteetön tapahtuma on avoin kenelle tahansa.

Mukaan lähteäkseen ei siis tarvitse olla koripallon harrastaja, vaan tervetulleita ovat kaikki liikunnasta, palloilusta tai musiikista kiinnostuneet. Pelkkä mielenkiintokin on hyvä syy piipahtaa paikan päällä.

– Tärkeintä on liikkumisen ilo ja yhdessäolo. Koulun kentältä voi löytää vaikka uusia ystäviä, Viitanen sanoo.

Katukoristapahtumassa pelataan yksinkertaisia pienpelejä kolmella kolmea vastaan. Kentän molemmissa päissä on korit, joista toiseen voi käydä heittelemässä palloa. Toinen on varattu peleille.

– Peleihin voi ilmoittautua paikan päällä, ja mukaan voi tulla myös valmiiksi kasatun kolmen hengen joukkueen kanssa. Paikalle on tuotu säädettäviä koripallokoreja myös pienempiä pelaajia ajatellen, ja jaossa on ilmapalloja sekä vettä, Viitanen kertoo.

Halisten keskiviikkoillan katukoris on esitapahtuma ja startti keväällä 2017 alkavalle iMove!-katukoriskiertueelle, joka huipentuu toukokuussa Tuomiokirkontorilla pidettävään katukoristapahtumaan.

Toiveena on, että iMove! juurtuu kaupungin lähiöihin ja jää elämään säännöllisenä osana niiden liikuntatapahtumia.

Maksuton iMove!-katukoristapahtuma Halisten koulun kentällä (Paavinkatu 13) keskiviikkona 28.9. klo 17–20.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 22.9.2016 / S-ML)

Thu Sep 22 10:01:01 EEST 2016