Diakonian päivien avajaiset netissä 22.9.

Diakonian päivien avajaismessu to 22.9. klo 11  ja avajaiset klo 13 Turun tuomiokirkosta lähetetään osoitteessa virtuaalikirkko.fi

Diakoniatyöntekijät syksy 2015_THUMB.jpg

Valtakunnalliset Diakonian päivät kokoaa Turkuun torstaista 22.9. lähtien lähes tuhat diakoniatyöntekijää, luottamushenkilöä ja vapaaehtoista. Päivät jatkuvat lauantaihin 24.9. saakka.

Päivien avajaismessu 22.9. klo 11-12 lähetetään reaaliaikaisesti netissä osoitteessa virtuaalikirkko.fi

Messun jälkeen on lounastauko. Lähetys virtuaalikirkossa jatkuu klo 13 avajaisilla Turun tuomiokirkosta. Lähetykset voi myöhemmin katsoa virtuaalikirkon arkistosta.

Diakonian päivien avajaismessu pidetään Turun tuomiokirkossa torstaina 22.9. klo 11 - 12.  Messun toimittaa arkkipiispa Kari Mäkinen ja häntä avustaa hiippakuntapastori Pauliina Järvinen. Kanttorina ja kuoronjohtaja toimii Anu Åberg ja urkurina Markku Hietaharju. Messussa esiintyy Tuomiokirkon nuorisokuoro Turku Cathedral Youth Choir ja käsikelloyhtye HUPS.

Avajaisten klo 13 - 14 aiheena on Diakonia turvallisuuden edistäjänä monikulttuurisessa Suomessa. Avajaisissa puhuvat professori Helena Ranta, Kirkon Ulkomaanavun toiminnanjohtaja Jouni Hemberg ja Turun Arkkihiippakunnan piispa Kaarlo Kalliala.

Messuun ja avajaisiin ovat kaikki tervetulleita - joko netin kautta tai paikan päälle.

Kuva

Turun ja Kaarinan diakoniatyöntekijät toivottavat syksyn ja kollegat ympäri Suomea tervetulleiksi Turkuun. Kuva Timo Jakonen

Vaikutelmia ja oivalluksia diakonian päiviltä voi seurata hashtagilla #diakonia2016.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 21.9.2016 / PH)

Wed Sep 21 12:44:00 EEST 2016