Kesäkävelyillä tutustutaan Turkuun uusin silmin

Tuomiokirkkoseurakunnassa aloitetaan Kesäkävelyjen sarja, jossa 7.6. alkaen keskiviikkoisin klo 17  kierretään yhdessä Turun kulttuurikuntoilureittejä.

Tuomiokirkko ilmasta kaupungin ja puiden keskellä

Turun tuomiokirkkoseurakunta järjestää kesällä ohjattuja kävelyjä, joilla samoillaan kaupunkiympäristössä tutustuen Turkuun eri vinkkeleistä. Kesäkävelyt perustuvat Turun kaupungin laatimiin Kulttuurikuntoilureitteihin. Kesäkävelyiden teemoista löytyy jokaiselle jotakin. Kävelyillä tutustutaan mm. arkkitehtuuriin, patsaisiin ja kaupunkitarinoihin. Kesän aikana tunnelmoidaan myös romantiikasta ja uppoudutaan Turku-muistoihin. Kävelyiden vetäjinä toimivat Tuomiokirkkoseurakunnan työntekijät ja vapaaehtoiset.

- Kesäkävelyillä tapaa uusia ihmisiä ulkoilun merkeissä ja saa uusia näkökulmia kotikaupunkiin, vinkkaa Tuomiokirkkoseurakunnan johtava diakoniatyöntekijä Raija Eeva.

Kesäkävelyt ovat kaikille avoimia ja maksuttomia. Huomioitavaa on, että reiteillä on portaita ja kävelymatkat vaihtelevat teemasta riippuen 2-6 kilometriin.

Kesäkävelyiden teemat:

7.6. Piiloleikki – etsitään kätkettyjä pikkupatsaita, pituus n. 2 km / 14.6. Synnin ja oikeuden paikat 1600-luvulla, n. 4 km / 21.6. Turku palaa kartalle – kaupunki eilen ja tänään, n. 4 km. 28.6. Patsastelua, n. 4 km / 5.7. ArkkitehTOUR, 3,3 km / 12.7. Porrastelua, n. 2 km / 19.7. Kaupunkitarinoita, n. 4 km / 26.7. Romanttinen Turku, 4-6 km / 2.8. Patsastelua, n. 3 km / 9.8. Turku ja sotiemme jäljet, n. 2 km / 16.8. Porrastelua, n. 4 km / 23.8. Turku on… miten Turku kohdataan?, n. 4 km / 30.8. Muistojen Turku, n. 2 km

Kävelyille lähdetään Eerikinkatu 3:n edestä klo 17. Sateella ei ole kävelyä.

25.5.23 / JK

2023-05-25 10:39:00.0