Arkkipooki-palkinto luovutetaan Mikaelinseurakunnalle tulevana sunnuntaina

Turun Mikaelinseurakunta on saanut vuoden 2023 Arkkipooki-palkinnon. Sen myöntää arkkihiippakunta innovatiiviselle seurakuntatyölle ja tänä vuonna sen sai Mikaelin SuperSunnuntai-konsepti. Palkinnon luovuttavat arkkipiispa Tapio Luoma ja hiippakuntavaltuuston puheenjohtaja Annikka Viitaniemi tulevana sunnuntaina klo 16 alkavassa Mikael ILLASSA.

Tapio Luoma luovuttaa Arkkipooki-palkinnon

Turun Mikaelinseurakunta on saanut vuoden 2023 Arkkipooki-palkinnon. Sen myöntää arkkihiippakunta innovatiiviselle seurakuntatyölle ja tänä vuonna sen sai Mikaelin SuperSunnuntai-konsepti. SuperSunnuntai rakentuu kahden messun ja koko seurakunnan yhteisen lounaan ympärille. Muuta ohjelmaa on koko päivän eri kohderyhmille, kuten aikuisille, lapsille ja maahanmuuttajille. SuperSunnuntait ovat pandemian jälkeen olleet suosittuja ja kävijämäärä on kivunnut jopa yli tuhanteen.

Palkinto luovutetaan sunnuntaina 23.4. klo 16 Mikaelinkirkossa alkavassa uusimuotoisessa Mikael ILTA -messussa. Palkinnon luovuttavat arkkipiispa Tapio Luoma ja hiippakuntavaltuuston puheenjohtaja Annikka Viitaniemi. Tapio Luoma myös saarnaa messussa.

”Palkinto on arvokas tunnustus Mikaelin uusimuotoiselle seurakuntatyölle ja olemme siitä tavattoman kiitollisia”, SuperSunnuntai -idean isä kappalainen Pasi Jaakkola iloitsee ja toteaa samalla, että palkinto inspiroi seurakuntaa myös edelleen kehittämään uusia tapoja kohdata tämänpäivän turkulaisia.

Uudenmuotoisessa Mikael ILTA -messussa musiikista vastaa Mikaelove -bändi ja lapsille on pyhäkoulut kolmessa ikäryhmässä. Messun päätteeksi arkkipookin saamista juhlistetaan kakkukahveilla.

-----------

Su 23.4. klo 16 Mikaelinkirkko. Arkkipooki 2023 -palkinnon luovutus Mikael ILTA -messussa. Saarna arkkipiispa Tapio Luoma. Kakkukahvit. Vapaa pääsy.

Mon Apr 17 23:19:00 EEST 2023