Earth Hour 25.3.: musiikkia ja runoja hämärissä kirkoissa

WWF:n maailmanlaajuinen ympäristötapahtuma Earth Hour antaa valomerkin luonnon ja ilmaston puolesta jälleen lauantaina 25.3. Silloin kirkotkin pimenevät Turun keskustan alueella tunnin ajaksi klo 20.30-21.30. Valomerkkiä ovat antamassa Turun tuomiokirkko, Mikaelinkirkko ja Martinkirkko. Earth Houria vietetään seurakunnissa myös musiikin ja runojen parissa sekä rukoilemalla luomakunnan puolesta.

earth hour logo.jpg

Turun tuomiokirkossa alkaa Earth Hour -konsertti klo 20.25 ja valot sammuvat klo 20.30. Hämärässä kirkossa kuullaan yllätyksellinen äänimaisema, jossa eri puolilta kantautuva musiikki luo vähässä valossa tilan tuntua. Illan teemana on tietysti luonto: sade, tuuli, ukkonen. Konsertissa esiintyvät tenori Heikki Rainio, urkuri Markku Hietaharju sekä kanttori Anu Åbergin johtama Tuomiokirkon oratoriokuoro. Tunnelman luomiseksi vinkataan ottamaan taskulamppu mukaan.

Earth Hour Mikaelinkirkossa -tapahtuma alkaa klo 20.30. Mikaelinkirkossa hiljennytään teeman äärelle kynttilänvalossa musiikkia ja runoja kuunnellen sekä rukoillen luomakunnan puolesta. Tapahtumassa runojaan lukevat Tiina Hallikainen ja Pirjo Vahtola.

WWF:n Earth Hour on symbolinen ele, jonka tavoite on kasvattaa yhteishenkeä ilmasto- ja ympäristökriisin ratkaisemiseksi, innostaa ilmastotekoihin sekä vahvistaa sitoutumista ilmastotoimiin ja luonnon monimuotoisuuden suojeluun.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 17.3.2023

2023-03-17 16:21:10.0