Pääsiäisnäytelmä vie kolmelle aikakaudelle

Mikalinkirkolla nähdään taas koronavuosien taukojen jälkeen perinteinen pääsiäisnäytelmä! Mikael-teatterin tämän vuoden näytelmä on nimeltään ”Yhteinen pöytä”. Näytelmä kuljettaa katsojat kolmeen eri aikakauteen 2000 vuoden aikajänteellä.

Mikael-teatteri-2017-KuvaHarriPunsch.jpg

Kuva: Harri Punsch

Tarina alkaa pääsiäisen tapahtumista ajanlaskun alun Israelissa, jonka jälkeen kohdataan Martti Luther ja Mikael Agricola 1500-luvun Saksassa. Viimeiseksi tarina vie 1900-luvulle Mikaelinkirkon rakentamisen ja seurakunnan perustamisen aikaan.

Näytelmää pääsee näkemään Mikaelinkirkossa pitkäperjantaina 7.4., lauantaina 8.4. ja pääsiäissunnuntaina 9.4. Näytelmän pääsiäisosio esitetään myös Kaarinan kirkolla hiljaisen viikon keskiviikkona 5.4. Koko näytelmän kesto on noin 1 tunti 10 minuuttia. Esitykset ovat maksuttomia.

Näytelmän on ohjannut Ilmari Kuivala ja käsikirjoituksen ovat tehneet Pekka Ahlamo ja Ismo Seivästö. Puvustus on Milona Suomisen käsialaa ja tekniikasta vastaa Jarno Kuivala.

Juhla- ja pääsiäisnäytelmä Yhteinen pöytä

Mikaelinkirkko
pe 7.4. klo 15 ja 17
la 8.4. klo 15