PODCAST-VINKKI: Arkkipiispa ja ajatukset muutoksesta

Mitä arkkipiispa miettii kirkon muutoksesta? Aulikki ja Laura Maria – tält ja toispualt -podcastissa turkulaiset tuomiorovasti Aulikki Mäkinen ja kirkkoherra Laura Maria Latikka lähtivät kylään Turun Piispankadun arkkipiispantaloon, purkivat pois statukset ja istuivat pöytään Suomen evankelis-luterilaisen kirkon arkkipiispan Tapio Luoman kanssa.

Aulikki ja Laura Maria ja Tapio Luoma kuva Simo Ahtee PIEN.jpg

Podcastin jaksossa Avoimena muutokselle keskustelua käydään ihminen ihmiselle, pappi papille. Arkkipiispantalossa vaihdetaan kuulumiset, puhutaan henkilökohtaisistakin näkemyksistä ja keskustellaan avoimesti kirkon toiminnan muutoksesta, luopumisen kipeydestä, laskevista käyristä ja siitä, miten pysyä avoimena muutokselle. Miten suhtautua muutokseen?

Aulikki ja Laura Maria – tält ja toispualt -podcast löytyy Kirkko Turussa ja Kaarinassa -tileiltä Soundcloudista, Spreakerista, Spotifystä ja Google Podcasteista.

Aulikki ja Laura Maria -podcastia on tehty jo 17 jakson verran. Uusia podcasteja julkaistaan joka kolmas viikko. Podcastia julkaisee Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä.

Aulikki Mäkinen on Turun tuomiorovasti ja Laura Maria Latikka Maarian kirkkoherra.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 4.3.2023, kuva Simo Ahtee

Sat Mar 04 15:55:27 EET 2023