Virsiä ja viiniä viinibaari Vinhossa

Tuomiokirkkoseurakunta järjestää yhdessä Martinseurakunnan kanssa viinibaari Vinhossa talven ja kevään aikana kolme Virsiä ja viiniä –iltaa.

Virsikirja 2.jpg

Virsilaulantaan ja viineihin voi keskittyä muutamana iltana kevättalven ja kevään mittaan.

Illoissa lauletaan virsiä vaihtuvilla teemoilla ja maistellaan aiheeseen sopivia viinejä, omakustanteisesti. Iltoja on järjestetty ympäri Suomen, mutta ei ehkä aiemmin tähän tyyliin Turussa.

- Tavoite on tutustua virsikirjan monipuoliseen tarjontaan ja saada laulaa sydämensä kyllyydestä, samalla viinilasillisesta ja hyvästä seurasta nauttien, sanoo Tuomiokirkkoseurakunnan pastori Sofia Flinck.

Tiistaina 31.1. illan teemana on ”Vieraana juhlissa” ja innoituksena toimii kertomus Kaanaan häistä, joissa kannetaan huolta juhlien onnistumisesta ja koetaan Jeesuksen ensimmäinen ihmeteko, kun vesi muuttuu viiniksi. Lauletaan siis juhlavirsiä ja nautiskellaan juhlaviinejä.

- Toivon, että osallistujat lähtevät kotiin hyvällä ja lämpimällä mielellä.

Vinhon henkilökunta esittelee eri viinivahtoehtoja ammattitaidolla, joten viineistä saattaa oppia yhtä sun toista iltojen aikana, mutta viinien nauttiminen ei toki ole pakollista.

Virsiä ja viiniä –illat viinibaari Vinhossa (Kuninkaankartanonkatu 8) tiistaina 31.1., 21.3. ja 25.4. klo 18. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita.

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 27.1.2023 / JK, PH)

Fri Jan 27 16:58:00 EET 2023