Kauneimmat Joululaulut soivat Turun ja Kaarinan kirkoissa

Tunnelmallinen kirkko, rakastetut joululaulut ja yhdessä laulamisen luoma yhteenkuuluvuuden tunne – Kauneimmat Joululaulut ovat erottamaton osa monen jouluun valmistautumista. Kauneimpia Joululauluja lauletaan tänä vuonna ympäri Suomea jo 50. kerran.

Joululaulut-banneri.png

Turun ja Kaarinan kirkoissa Kauneimmat joululaulut tilaisuuksia järjestetään tänä vuonna lähes seitsemänkymmentä. Lapsille ja lapsiperheille suunnattuja hetkiä on kaksitoista. Suurin osa niistä järjestetään sunnuntaina 18.12. Tulevana sunnuntaina 4.11. klo 14 Kaarinan kirkossa on puolestaan erityisesti nuorille suunnattu Kauneimmat Joululaulut -tilaisuus.

Sunnuntaina 11.12. klo 18 Henrikinkirkossa ja torstaina 15.12. klo 18 Kaarinan kirkossa järjestetään saavutettavat Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet. Näissä hetkissä lauletaan perinteisiä kauneimpia joululaululuja, mutta selkokieli on huomioitu juonnoissa ja laulujen sanat heijastetaan datatykillä seinälle. Kaarinan kirkossa on lisäksi kirjoitustulkkaus. Molemmat tilat ovat esteettömiä. Sunnuntaina 11.12. klo 18 Tuomiokirkossa järjestettävässä tilaisuudessa on puolestaan tulkkaus viitotulle puheelle.

Lauantaina 3.12. klo 15 Tuomiokirkossa lauletaan joululauluja saksaksi ja lauantaina 17.12. klo 16 soivat englantilaiset Christmas Carolit. Ruotsinkielisiä Kauneimpia Joululauluja lauletaan puolestaan kolmesti joulu-tammikuussa.

Sunnuntaina 18.12. klo 17 Kauneimmat Joululaulut taipuvat pop-tyyliin Kakskerran kirkossa. Iltavirkut pääsevät laulamaan Mikaelinkirkossa järjestettäviin Yön Kauneimpiin Joululauluihin lauantaina 17.12. ja jouluaattona 24.12. klo 22.

Joulun pyhinä useissa kirkoissa vietetään Kauneimmat Joululaulut -jumalanpalveluksia, joissa virsien tilalla lauletaan joululauluja. Esimerkiksi Piikkiön kirkon jouluyön messussa la 24.12. klo 23 lauletaan Kauneimpia joululauluja.

Kauneimmat Joululaulut tilaisuuksissa kerättävällä kolehdilla autetaan kehitysmaiden lapsia koulutuksen, terveydenhuollon ja turvan kautta. Avun vie perille Suomen Lähetysseura.

Katso kaikki Turun ja Kaarinan kauneimmat joululaulut tilaisuudet täältä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 2.12.2022 / AH)

Fri Dec 02 13:17:28 EET 2022