Hei joulu -lastenmusikaali soi Turun Mikaelinkirkossa 2.-3.12.

Hei joulu -musikaali on 70 lapsen ja nuoren suurhanke, jonka Turun ja Kaarinan seurakunnat toteuttavat yhdessä Turun konservatorion ja Puolalanmäen musiikkilukion kanssa. Hanki liput ja tule katsomaan!

Lastenmusikaali, netti.jpg

Hei joulu -musikaalia esitettiin Tuomiokirkossa vuosi sitten. Kuva Timo Jakonen

Musikaali esitettiin viime vuonna Turun tuomiokirkossa. Esityspaikka siirtyi tänä vuonna Turun Mikaelinkirkkoon. Viime vuonna osa katsojista jäi vaille lippua, mutta nyt kolme esitystä takaavat sen, että mahdollisimman moni näkee vielä tämän ainutlaatuisen ja ihanaa musiikkia sisältävän vauhdikkaan esityksen.

Kolme koululaista seikkailee ensimmäisessä joulussa. Joulun tarina kerrotaan mukaansa tempaavan kuorolaulannan, afrikkalaisten rytmien ja räpin keinoin. Musikaalissa yhdistyy Luukkaan kertoma jouluevankeliumi lasten ja nuorten tämän päivän maailmaan. Aikamatkalaiset oivaltavat seikkailunsa aikana, mikä on joulun todellinen lahja: rakkaus, joka on valmis antamaan omastaan toisille.

Luvassa on musiikillinen tähtisädetikku, josta vastaa Pekka Simojoki. Sama mies, jonka Tulkoon joulu on rakastetuimpia joululauluja. Turkulainen kirjailija Tytti Issakainen on kirjoittanut laulujen sanoitukset ja musikaalin käsikirjoituksen. Musikaalin ohjaa Joonatan Perälä ja tuottajana toimii Marja Lindén.

Aivan kuten viime vuonnakin, koululaisten rooleja esittävät Paulina Ruiz Pigeon, Pyry Pöyry ja Atte Lehto. Lasten ja nuorten kuoroja johtavat Tuire Mellanen, Maikki Säikkä ja Timo Lehtovaara.

Lastenmusikaalia esitetään kolmen näytöksen verran 2.-3.12.2022 Mikaelinkirkossa, perjantaina 2.12. klo 17 ja klo 19 ja lauantaina 3.12. klo 11. Esitys kestää noin tunnin. Ovet avautuvat tuntia ennen esitystä. Liput musikaaliin ovat myynnissä Lippupisteessä lippu.fi. Katso lisää osoitteesta www.heijoulu.fi

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 28.11.2022 / PH)

2022-11-28 11:48:00.0