Lahja lapselle -keräys on alkanut

Diakoniatyön Lahja lapselle -keräyksen kuuma linja on avautunut. Lasten toiveita välitetään lahjoittajille 15.-18.11. klo 10-13 numerossa 040 341 7660.

lahjalapselle_kakkostiedote.jpg

Keräyksen kautta saatu lahja on monen lapsen ainoa joulupaketti.

Lisäksi lahjoittajat voivat ilmoittautua ympäri vuorokauden verkkolomakkeen kautta osoitteessa https://www.lyyti.fi/reg/lahjalapselle2022.

Diakoniatyöntekijät ovat syksyn aikana selvittäneet diakonian asiakasperheiden lasten lahjatoiveita. Lapset ovat voineet toivoa korkeintaan 50 euron hintaista lahjaa. Yli 9-vuotiaiden on ollut mahdollista toivoa lahjan sijasta korkeintaan 40 euron hintaista lahjakorttia.

Lahjoittajien on mahdollista toteuttaa myös 20 hintainen lahjatoive, tällöin kahden lahjoittajan lahjakortit yhdistetään yhdeksi lahjaksi.

Tämä vuosi on ollut hintojen ennätyksellisen nousun takia erityisen raskas pienituloisille perheille. Kun rahat eivät riitä edes pakollisiin menoihin, joululahjoja on turha odottaa. Monelle lapselle keräyksen kautta saatu lahja onkin joulun ainoa paketti.

Konkreettisen paketin lisäksi keräyksen kautta saatu lahja antaa lapsille myös uskoa tulevaisuuteen. Kaikilla lapsilla on oikeus haaveisiin ja unelmiin, ja joskus ne voivat myös toteutua, kun suurisydämiset lähimmäiset tarttuvat toimeen.

Paketoimattomat lahjat palautetaan Diakoniakeskukseen (Puutarhakatu 22) ma-pe 21.-25.11., ma-ti 28.-29.11. tai Kaarinan kirkolle (Voudinkatu 2) ma-pe 21.-25.11.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän diakoniatyö järjestää jo 14. kertaa Lahja lapselle -keräyksen. Vuosittain noin tuhat lasta on saanut sen kautta oman joulupakettinsa.

Tue Nov 15 09:42:00 EET 2022