Tuomiorovasti Aulikki Mäkinen kirkkoneuvoston puheenjohtajaksi

Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajan tehtävää hoitaa tulevat kaksi vuotta eli kauden 2023-24 nykyinen tuomiorovasti Aulikki Mäkinen.

Aulikki Mäkinen .jpg

Aulikki Mäkinen yhden Turun tuomiokirkon oven edustalla. Tuomiokirkkoon on suunnitteilla mittava remontti. Kuva Jussi Vierimaa

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja kaudella 2023–2024 on tuomiorovasti Aulikki Mäkinen. Asiasta päätti keskiviikkona 2.11. istunnossaan Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli.

Joulukuussa päättyvän kaksivuotiskauden yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana on toiminut Kaarinan kirkkoherra, lääninrovasti, VTT Ville Niittynen.

Teologian tohtori Aulikki Mäkinen valittiin Turun tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherraksi marraskuussa 2020. Hän siirtyi virkaan Kuopion Männistön seurakunnan kirkkoherran virasta. Tuomiorovasti on Turun arkkihiippakunnan tuomiokapitulin jäsen ja Turun tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherra. Tuomiorovasti toimii tarvittaessa arkkihiippakunnan piispan tai arkkipiispan sijaisena.

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 2.11.2022 / PH)

Wed Nov 02 15:17:34 EET 2022