Sakari Orava vierailee Mikaelinseurakunnassa 8.9.

Suomen Raamattuopisto ja Turun Mikaelinseurakunta järjestävät Mikaelin seurakuntakodissa (Puistokatu 13) torstaina 8.9. klo 18 Gospelkonsertin, jossa vierailevat Suomen Raamattuopiston musiikkievankelista Pietari Savolainen ja eläkkeellä oleva urheilukirurgi Sakari Orava.

Sakari Orava

Sakari Orava on tuttu nimi urheilua seuraaville. Suomen olympiajoukkueenkin ylilääkärinä toiminut kirurgi ja ortopedi muistetaan erityisesti maailman kuuluisimpien jalkapalloilijoiden Lionel Messin ja David Beckhamin leikkauksista. 70-luvulla Kokkolassa vaimonsa kanssa uskoon tullut Sakari Orava saa uskostaan voimaa ja rohkeutta hermoja vaativaan työhönsä.

N. 25 000 leikkausta suorittanut Sakari orava kertoo, että usko on ollut läsnä hänen kirurgin urallaan: ”Minulle rukous on jokapäiväistä ja luonnollista. Rukoilen usein potilaiden ja leikkausten onnistumisen puolesta. Toisinaan tuntuu, että minulle on kuin ylhäältä annettu oikea diagnoosi ja hoito-ohjeet. Olen saanut apua Jumalalta myös leikkausten suunnitteluun ja tekemiseen.“ -Sakari Orava kertoo “Mahdollisuus muutokseen”-kampanjassa.

Illan musiikkivieras, jyväskyläläinen Pietari Savolainen on aloittanut Suomen Raamattuopiston musiikkievankelistan työnsä viime vuonna. Pietari jatkaa osaltaan eläkkeelle siirtyneen Pertti Kallion työsarkaa.

”Meillä on Jumala, joka on asettanut lait ja järjestyksen. Jumala, joka on muuttumaton ja joka on myös ilmoittanut itsensä meille: ’Minä olen tie, totuus, ja elämä.’ Aikamme haastaa meitä pitämään kiinni Totuudesta ja julistamaan sen tuomaa vapautta. Osaltani tahdon olla tässä mukana julistaen niitä totuuksia, jotka Jumala on meille ilmoittanut sanassaan” Näin Pietari kertoi ensimmäisessä lähettäjäkirjeessään, juuri työnsä aloitettuaan.

Konserttiin on vapaa pääsy. Tilaisuudessa mukana myös Marja-Leena Jaakkola.

Turun Mikaelinseurakunta 30.8.2022 / PJ, TH

2022-08-30 22:50:00.0