Vastine TS:n artikkeliin

Turun Mikaelinseurakunnan kirkkoherra Jouni Lehikoinen on tänään julkaissut vastineen Turun Sanomien artikkeliin.

Kirkkoherra Jouni Lehikoinen

Kirkkoherra Jouni Lehikoinen Mikaelinkirkossa

Liittyen Turun Sanomien uutisointiin Mikaelinseurakunnan ja Suomen luterilaisen evankeliumiyhdistyksen välisestä yhteistyöstä, haluan todeta, että toisin kuin jutun kuvatekstissä väitetään, Mikaelinseurakunnassa ei järjestellä jumalanpalvelusvuoroja papin sukupuolen perusteella. Meillä naispuoliset ja miespuoliset papit toimivat hyvässä yhteistyössä kaikkien seurakuntalaisten hyväksi.

Järjestöt, jotka tulevat jumalanpalveluksiimme vieraaksi, elävät tämän yhteisen pelisääntömme mukaisesti.

Mikaelinseurakunta tekee rakentavaa yhteistyötä kaikkien kirkossamme toimivien järjestöjen kanssa. Toiminnassaan Mikaelinseurakunta noudattaa kirkon virallista opetusta papin virasta, joka on avoinna sekä naisille että miehille.

Jouni Lehikoinen
kirkkoherra