Siunauksella koulutielle Turussa

Pienet ihan uudenlaisen elämänvaiheen aloittavat koululaiset saavat siunauksen matkalleen opintiellä sunnuntaina 14. elokuuta.

Perinteisiä kouluun lähtevien siunauskirkkoja järjestetään Turussa Henrikinkirkossa sunnuntain iltakirkon yhteydessä sekä Maarian seurakunnan Raunistulan seurakuntatalolla.

Henrikinkirkkoon ja Raunistulan seurakuntatalon siunauskirkkoihin ovat tervetulleita kaikki tulevat ekaluokkalaiset seurakunnasta riippumatta. Ja vanhemmat kutsutaan mukaan alttarille siunaamaan koululaisiaan, kertovat iltakirkkojen papit Eija Kalliala Henrikistä ja Saara Palmunen Maariasta.

Moni koulunsa aloittava on jo saanutkin siunauksen päiväkodin kevätkirkon yhteydessä.

Helsingin piispa Irja Askola siunaa koulutiensä aloittavat videon välityksellä osoitteessa suuremmansuojassa.fi.

Kouluun lähtevien siunauskirkot Turussa sunnuntaina 14.8. Raunistulan seurakuntatalolla (Murtomaantie 12) klo 17 sekä Henrikinkirkossa (Peltolantie 2) iltakirkon yhteydessä klo 18. Kirkkomehua on tarjolla siunauskirkon jälkeen.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 12.8.2016 / MV)

Fri Aug 12 10:12:00 EEST 2016