Koulu alkuun siunauksella

Noin pari tuhatta pientä koululaista Turussa ja Kaarinassa aloittaa pian uuden elämänvaiheen. Kirkkohetki, jossa saa siunauksen koulutielle, on mukava ja turvallisuudentunnetta luova tapa valmistautua uuteen ja jännittävään.

Koulureppuja roikkuu naulakossa. Kuva Jussi Vierimaa.

Siunaushetkiä järjestetään lukuvuoden alkamisen tienoilla tänä vuonna Maariassa, Mikaelissa, Paattisilla, Tuomiokirkossa ja Åbo svenska församlingissa. Useissa seurakunnissa tulevat ekaluokkalaiset ovat saaneet siunauksen jo kevätkauden päätteeksi.

Syksyn alun lyhyissä kirkkohetkissä kouluunlähtijät ovat tervetulleita alttarille siunattaviksi. Lisäksi kirkkohetkissä lauletaan, rukoillaan ja kuullaan pieni puhe. Myös läheiset ovat tervetulleita juhlahetkeen.

Maarian kirkossa kouluun lähtevien siunauskirkko alkaa sunnuntaina 7.8. klo 17 ja siunattavaksi ovat tervetulleita isommatkin koululaiset.

Paattisten kirkossa kouluun lähtevät siunataan sunnuntain 7.8. perhekirkon yhteydessä klo 15. Tuomiokirkossa ekaluokkalaiset kutsutaan siunattaviksi sunnuntaina 7.8. klo 18. Mikaelinkirkossa siunaaminen on osa Mikael ILTA -kesämessua sunnuntaina 14.8. klo 16.

Åbo svenska församling siunaa ekaluokkalaisia – ja myös vanhempia uuden lukuvuoden aloittajia - Turun tuomiokirkossa Taiteiden yönä torstaina 11.8. klo 18.30. Ennen ja jälkeen siunaushetken on mahdollista tutustua Tuomiokirkkoon Taiteiden yön leikkimielisessä hiirenmetsästyksessä. Åbo svenska församling järjestää tapahtumat ruotsiksi.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 1.8.2022 / MV

Mon Aug 01 11:49:41 EEST 2022