Tasavuosihääpareille siunaus Kaarinassa

”Kirkossa panostetaan paljon häihin, mutta haluamme juhlia myös ihmisten onnistuneita ja pitkiäkin parisuhteita. Sitä, että rakkaus kasvaa ja yhdessä edetään myötä- ja vastamäessä”, kertoo Anna-Kaisa Leppänen Kaarinan seurakunnan pienestä pyhäaamun juhlasta ensi sunnuntaina 31.7., jolloin tasavuosihääparit saavat siunauksen Kaarinan kirkon alttarilla.

Iäkkäät kädet yhdessä sormuksineen. Kuva Jussi Vierimaa.

Siunaaminen on osa sunnuntaiaamun messua. Messun jälkeen nostetaan maljat ja nautitaan kakkukahvit.

Siunattavaksi ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Parit siunataan ryhmänä alttarin edessä. Messun ja siunaamisen toimittavat papit Kalle Toivo ja Mika Ostela.

”Keneltäkään ei kysellä, että kuinka kauan olette naimisissa olleet. Tervetuloa, jos siltä tuntuu”, Leppänen sanoo.

Tasavuosiaan viettävien siunauksia on Kaarinassa järjestetty jo ennen koronaa ja koronatauon jälkeen juhlahetkien viettämistä aloitellaan jälleen.

Siunausmessu alkaa Kaarinan kirkossa, Voudinkatu 2, sunnuntaiaamuna 31.7. klo 10.

Kirkko Turussa ja Kaarinassa viestintä 27.7.2022 / MV

Wed Jul 27 15:14:49 EEST 2022