Pappilanmäellä ketotalkoot Piikkiössä

Piikkiön pappilan aittakedolla järjestetään torstaina 11.8. syksyn ensimmäiset ketotalkoot. Harava, talikko tai viikate talkoovälineenä vanhaa kallioketoa autetaan porukalla uusiutumaan niittämällä ja haravoimalla pitkäksi venähtänyt heinikko.

Ketotalkoissa on tehtävää niin isoille kuin pienille ja ketotalkoissa voi myös vain piipahtaa, jos aikataulu on tiukka. Aittakedon noin puolen hehtaarin alueella aloitetaan työt klo 17.15 ja jatketaan noin kahdeksaan, jos puhtia riittää.

Myöhemmin syksyllä järjestetään vielä toiset talkoot aittakedon avuksi. Piikkiön seurakunnan, Piikkiö Seuran ja Kaarinan ja Piikkiön Luonnonsuojeluyhdistyksen yhteistyönä aittaketoa on hoidettu talkoilla jo muutaman vuoden ajan. Tavoitteena on ennallistaa ketoa eli tukea ketokasvien paluuta vanhalle kalliokedolle.

Talkoiden jälkeen on tarjolla kaffet ja mehut.

FacebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 10.8.2016 / MV)

Wed Aug 10 15:31:00 EEST 2016