Piknikseurat historian keskellä

IMG_1685_XL.jpg

Sunnuntaina 14.8. klo 18 Koroistenniemellä kokoonnutaan hieman erilaisen piknikin merkeissä. Eväiden lisäksi luvassa on Siionin virsiä ja puheita, kun piknik kohtaa hengellisen seuraperinteen Suomen kristinuskon historiallisessa kehdossa. Puhujina seuroissa kuullaan emerituspiispa Jukka Paarma, Jaana Rantala, Heikki Suokivi ja Jani Kairavuo.

Kiinnostuneet voivat kokoontua jo tuntia aikaisemmin Turun tuomiokirkon portaille, josta lähdetään klo 17 vaeltamaan joen rantaa pitkin kohti Koroisten ristiä. Kävelyn lomassa voi seurata Körttiveisaajien kirkkovenesoutua, joka kulkee Uittamolta Aurajokea pitkin Koroisille asti. Körttiveisaajat ottavat varaslähdön seuroihin ja laulavat koko matkan soutaessaan Siionin virsiä.

Piknikseurat on järjestetty Koroistenniemillä jo muutaman vuoden ajan. Seuroissa on ollut mukana viidestäkymmenestä sataan ihmistä. Piknikseurat järjestävät Maarian seurakunta, Herättäjä-Yhdistyksen paikallisosasto ja Turun kristillinen opisto.

LISÄTIETOJA:
Turun kristillisen opiston rehtori Tapani Rantala, p. 0400 276 679, tapani.rantala@tk-opisto.fi

Piknikseurat Koroistenniemellä
14.8. klo 18
Omat eväät mukaan
Vaellus seuroihin lähtee Tuomiokirkolta klo 17

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä / AH)

Tue Aug 09 12:31:44 EEST 2016