Turun ja Kaarinan tiekirkot toivottavat tervetulleeksi

Turun ja Kaarinan kirkoista seitsemän kirkkoa toimii tiekirkkoina ja kutsuu viivähtämään ja hiljentymään. Tiekirkot ovat jo pääosin auki, mutta Kuusiston kirkossa vietetään koko perheelle suunnattuja avajaisia juhannuksen jälkeen.

Kuusiston kirkko, vehreä maisema, hautausmaa

Kuusiston kirkko kutsuu avaamaan tiekirkkokauden juhannuksen jälkeen.

Myös Piikkiön kirkko avaa tiekirkkokuukautensa samaan aikaan. Turun tuomiokirkko on vuodesta toiseen Suomen suosituin tiekirkko.
Tiekirkoissa on usein myös opas, joka kertoo mielellään kirkon historiasta ja yksityiskohdista. Ota tiekirkko retkikohteeksi ja vaella pyöräillen tai jalan kirkkoon!

KUUSISTON KIRKKO
Su-pe klo 11-16, 27.6.–14.8.
Kuusiston kirkon tiekirkkokauden avajaiset pidetään juhannuksen jälkeisenä maanantaina 27.6. klo 11‒14. Avajaisissa esitellään Kuusiston pyhiinvaellusta, avataan QR-koodein tehdyt Kirkkokoiran kintereillä -rastit,  nautitaan kirkon historiasta ja musiikista ja kahvitellaan kunnon pullakahvit. Kirkkokoira Muksis on paikalla kannustamassa. Kirkkokoiran kintereillä -rastit suorittaneet palkitaan Kirkkokoira pinssein. Pinssejä on saatavilla koko kauden ajan.

PYHÄN KATARIINAN KIRKKO
Ma-pe klo 12–17, 5.8. saakka
(suljettu pe 24.6.)

MAARIAN KIRKKO
Ma-pe klo 12–18, 31.7. saakka
(suljettu pe 24.6.)
Kirkon tilaisuudet voivat vaikuttaa aukioloaikoihin.
Opas paikalla.
Kärsämäen koulun oppilaiden Kesäkuvia-taidenäyttely. Vapaa pääsy.

MARTINKIRKKO
Ma-pe klo 12–18, 29.7. saakka (Huom! Päättymispäivämäärä muutettu)

MIKAELINKIRKKO
Ma-pe klo 11–18, la-su klo 11-14.
Kesäkahvila, opas paikalla 5.8. saakka
(Suljettu pe 24.6.)

PIIKKIÖN KIRKKO
Ma-to klo 12-18, 27.6.–28.7.

TUOMIOKIRKKO
Joka päivä klo 9–18

Tiekirkkojen INSTAGRAMVIIKOT instagram.com/tiekirkot:
Tuomiokirkko vko 24, Maarian kirkko vko 29, Kuusiston kirkko vko 30, Pyhän Katariinan kirkko vko 31

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 10.6.2022 / PH - korjaus 27.7.2022 / MV)

Fri Jun 10 12:49:00 EEST 2022