Muistohetki 3.6. tapahtuneen onnettomuuden johdosta Tuomiokirkossa

Turussa 3.6. tapahtunut nuorten onnettomuus on koskettanut ihmisiä laajasti. Turun Tuomiokirkossa järjestetään lauantaina 11.6. klo 16.30 lyhyt muistohetki.

Käsi pitelee juuri sytytettyä rukouskynttilää.

Muistohetken aikana hiljennytään, kuullaan musiikkia ja tarjotaan mahdollisuus sytyttää muistokynttilä. Kaikki, joita onnettomuus on koskettanut, ovat tervetulleita tilaisuuteen.

Paikalla on myös kaupungin ja seurakunnan kriisityöntekijöitä, joiden kanssa voi keskustella onnettomuuden herättämistä tunteista. Tilaisuudessa on myös mahdollista jättää omat yhteystietonsa, mikäli toivoo, että seurakunnan tai kaupungin työntekijät ovat myöhemmin yhteydessä.

Verkossa keskusteluapua tarjoaa muun muassa Sekasin-chat, joka on valtakunnallinen keskustelualusta 12–29-vuotiaille lapsille ja nuorille. Chatissa päivystävät järjestöjen ja kirkon ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset. Keskustelut käydään nimettömänä ja luottamuksellisesti. Sekasin-chat on auki joka päivä, ma-pe klo 9–24 sekä la-su klo 15–24. Lue lisää chatistä evl.fi/kirkonkeskusteluapu/nuorilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 10.6.2022 / AH, RK)

Fri Jun 10 08:35:33 EEST 2022