Arkkipiispan syntymäpäivämessu Tuomiokirkossa sunnuntaina

Arkkipiispa Luoman 60-vuotissyntymäpäivää juhlitaan tulevana sunnuntaina 12.6.2022 kello 10 Turun tuomiokirkossa. Messun jälkeen tarjotaan Tuomiokirkontorilla kirkkokahvit. Lämpimästi tervetuloa!

Arkkipiispa Tapio Luoma, piispanpaita ja risti

Arkkipiispa Tapio Luoman 60-vuotispäiviä juhlitaan messussa Turun tuomiokirkossa. Kuva Aarne Ormio.

Tapio Luoma syntyi Kurikassa ja varttui Vaasassa, jonne perhe muutti, kun hän oli kolmivuotias. Unelma-ammattiinsa papiksi Luoma vihittiin vuonna 1987.

Hän ehti työskennellä pappina Peräseinäjoella ja Ilmajoella, kirkkoherrana Seinäjoella sekä piispana Espoossa ennen kuin hänestä tuli arkkipiispa vuonna 2018. Oppiarvoltaan Tapio Luoma on teologian tohtori. Hänen väitöskirjansa Incarnation and Physics (Oxford University Press 2002) käsittelee teologian ja luonnontieteiden suhdetta.

Arkkipiispana Espoon hiippakunnan piispa Tapio Luoma on toiminut kesäkuun alusta 2018. Hänen edeltäjänsä arkkipiispana oli Kari Mäkinen. Varsinainen syntymäpäivä on 15. kesäkuuta.

Hän kirjoittaa helluntain 5.6. Twaarnassaan Twitterissä näin:
”Totuuden omistaminen johtaa armottomuuteen ja voi osoittautua vaaralliseksi. Siksi on parempi antautua Totuuden Hengen johdettavaksi, sillä se on aina armollista.”

Turun ja Kaarinan seurakunnat onnittelevat sydämellisesti arkkipiispaa!

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 9.6.2022 / PH)

Thu Jun 09 09:49:00 EEST 2022