Merirauhan julistus 8.6.

Suomen Turku julistaa luontoa kunnioittavan merirauhan merellä ja sen äärellä liikkuville sekä koko Suomen vesille. Kaikkien meren ystävien tapahtuma PAX NAVIS järjestetään maailman merien päivänä 8.6.2022 klo 17.45-18.45 Ruissalon telakalla.

Merirauhan julistus -mainos Aurajoen rannalla.

Kaikkien meren ystävien tapahtuma PAX NAVIS 2022 järjestetään maailman merien päivänä 8.6.2022 klo 17.45-18.45 Ruissalon telakalla, Hevoskarintie 23.

Ohjelma:
17.45 Svengaavaa pianomusiikkia: jazzmuusikko Antti Sarpila
18.00 Merirauhan julistus suomeksi ja ruotsiksi, Jouni Lehikoinen Turun Mikaelinseurakunnasta ja Jaakko Laasio Merimieskirkosta.
18.05 Pianomusiikki Antti Sarpilan johdolla jatkuu
18.30 Turun Naispoliisilaulajien "Sireenit" -lauluyhtye laulaa

Tapahtumassa voit lisäksi tutustua esimerkiksi Rajavartiolaitoksen ja Turun venepoliisien aluksiin, Pidä Saaristo Siistinä ry:n pintaroskia keräävään Roska-Roope alukseen tai tutustua Rotary ry:n Vesireppuun ja kuulla ja kysellä ELY-keskukselta vedenalaisen meriluonnon monimuotoisuuden inventointiohjelma VELMU:sta. Pax Navis -tapahtumaa täydentävät rantojen siivoustalkoot 6.–12.6.

Osallistua voi myös somen kautta. Merellisiä tunnelmia voi jakaa sosiaalisen median kautta. Tunnuksella #paxnavis voi lähettää omat merirauhan toivotuksensa teksteinä, kuvina tai videoina Facebookissa, Instagramissa tai Twitterissä. Somen kautta, 8.6. mennessä, osallistuneiden kesken arvotaan tapahtuman kumppaneiden lahjoittamia palkintoja. Lisää tietoja www.paxnavis.fi

Meri on Mikaelin maisemaa. Luonto, turvallisuus ja siunaus, Pax Navis-tapahtuman eri tulokulmat, piirtyvät kauniisti esiin Pax Navis -logon kolmessa purjeessa. Näihin purjeisiin myös Mikaelinseurakunta tahtoo olla puhaltamassa uutta tuulta tänään ja tulevaisuudessa!

Turun Mikaelinseurakunta 6.6.2022 / TH

2022-06-06 14:18:34.0