Lisää iltapäiväaikaa lahjoitusten vastaanottoon Turun Avustuspisteellä

Turun seudulle paenneita ukrainalaisia auttava Avustuspiste Turku muuttaa osin aukioloaikojaan lahjoittajille. Maanantaisin lahjoitusten tuomisen aika Rautakatu 10:ssä Turun Itäharjulla pysyy nykyisenlaisena klo 9–18 mutta tiistain aika vaihtuu puolestapäivästä iltapäivään klo 15–18. Tällä pyritään helpottamaan muun muassa työssä käyvien lahjoitusmahdollisuuksia.

Piirustusvälineitä lapsille pöydällä. Kuva Timo Jakonen.

Lahjoituksia on tuotu maaliskuun lopusta lähtien jo yli tuhat kertaa. Jo parikymmentä elintarvikealan ja muuta yritystä ja yhteisöä ovat lahjoituksillaan auttaneet sotaa pakenevia. Keräystarpeita on koottu yhdessä myös työyhteisöissä. Useiden kauppojen rullakkokeräys antaa kätevän lahjoitusmahdollisuuden kaupoissa asioiville.

Lahjoitusten tarve ei ole hiipunut. Apua on haettu jo yli kaksituhatta kertaa. Keräystarpeiden ajankohtaista listaa ylläpidetään Avustuspisteen verkkosivuilla avustuspisteturku.fi.

”Erityisesti elintarvikkeille ja hygieniatarvikkeille Avustuspisteellä on jatkuva tarve: mitä tulee, se myös nopeasti menee”, kertoo Avustuspisteen koordinaattori Elizabelle Laine. ”Lisäksi juuri nyt toivoisimme voivamme jakaa harrastustarvikkeita- ja välineitä lapsille ja nuorille. Tarvetta olisi myös käsityötarvikkeille sekä leivonta- ja ruuanlaittotarvikkeille.”

Keräystarpeiden hankkimista voi tukea myös rahalahjoituksin osallistumalla Kotimaanavun keräykseen osoitteessa kotimaanapu.fi.

Avustuspiste Turku on Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä, Turun kaupungin ja Punaisen Ristin yhteistyötä. Apua hakeville ukrainalaisille Avustuspiste Turku on avoinna tiistaisin klo 10–14 sekä keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9–15.

Avustuspisteen kuulumisia voi nyt seurata myös Facebookissa www.facebook.com/avustuspisteturku. Somessa kerrotaan tunnelmista, keräystarpeista ja yhdessä auttamisen ilosta sekä muun muassa opetellaan ukrainan kieltä sana kerrallaan.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 13.5.2022 / MV

Fri May 13 10:58:00 EEST 2022