Pääsiäisen sanomaa ja mukavaa touhua lapsiperheille

Turun ja Kaarinan seurakunnat tarjoavat lapsiperheille paljon kaikenlaista tekemistä pääsiäisen aikaan. Tarjolla on mm. nukketeatteria, muskareita, askartelua, munanmetsästystä ja pääsiäistapahtumia sekä tietysti perinteisiä pääsiäishartauksia ja -jumalanpalveluksia.

Rairuohosta tarjottimelle kasvatettu pääsiäispuutarha, jossa on paperista askarreltuja hymyileviä hahmoja r...

Pääsiäisen tapahtumat heräävät eloon

Poikluoman seurakuntatalo Kaarinassa muuttuu hiljaisen viikon aluksi 11.–13.4. Pääsiäistaloksi. Talolla on ohjelmassa pääsiäisaskarteluja, muskareita, pääsiäistalli, jossa voi käydä hiljentymässä pääsiäisen sanoman äärellä, sekä pääsiäisikkunoita, joista voi käydä kurkistamassa pääsiäisen tapahtumiin. Muskareita järjestetään joka päivä klo 10, 10.30, 11, 11.30, 13 ja 13.30.

Nukketeatteri Kas kummaa! esittää perinteistä Pääsiäisriemu-pääsiäisnäytelmäänsä tiistaina 12.4. ja keskiviikkona 13.4. Martin seurakuntatalolla. Näytelmä kertoo pääsiäisen tapahtumista ja sopii kaikenikäisille. Näytökset alkavat kumpanakin päivänä klo 17.30, 18.15 ja 19. Edellä mainittujen aikojen lisäksi näytelmän voi nähdä Koivulan seurakuntakodin perhekerhossa perjantaina 22.4. klo 10.

Keskiviikkona 13.4. klo 17 Paattisten seurakuntatalolla järjestetään pääsiäismuskari ja suklaamunien etsintää. Muskari kestää noin puoli tuntia, jonka jälkeen siirrytään Paattisten kirkkoon suklaamunajahtiin.

Mikaelinkirkon mäki täyttyy väestä toisena pääsiäispäivänä ma 18.4. kun siellä vietetään Kirkonmäki-tapahtumaa. Kello klo 14–16 välillä luvassa on mm. pääsiäismunien metsästystä, poniratsastusta (1€), erilaisia puuhapisteitä, karvakavereita, linnunpönttöjen tekoa ja kasvomaalausta. Sisällä kirkossa on lapsille draamallinen pääsiäisvaellus klo 14.15, 15.15. ja 15.45. Mikaelinseurakunta tarjoaa osallistujille makkaraa ja mehua ja lisäksi myynnissä on vohveleita.

Perhemessut ja -hartaudet tarjoavat hiljentymistä

Nimenomaan perheille suunnattuja pääsiäisen jumalanpalveluksia järjestetään seurakunnissa palmusunnuntaina 10.4. sekä toisena pääsiäispäivänä 18.4.
Sunnuntaina 10.4. klo 11 Piikkiön seurakunnan perhemessuun voi tuoda omat virpomisvitsat siunattaviksi ja pukeutua halutessaan pääsiäisasuun. Piikkiön kirkossa pidettävän perhemessun jälkeen seurakuntatalolla järjestetään PikkiöSydämellä-tapahtuma, jossa on mm. pääsiäismunien metsästystä, ongintaa, makkaranpaistoa sekä sään salliessa pomppulinna.

Toisena pääsiäispäivänä on perhemessu mm. Martinkirkossa klo 10. Martinkirkon pihalla on lisäksi jumalanpalveluksen jälkeen klo 12–13 pääsiäistapahtuma.

Mikäli kaipaa lyhyempää hiljentymistä voi suunnata esimerkiksi Tuomiokirkon perheiden pienimpien  pääsiäisvaellukselle ja -hartauteen tiistina 12.4. klo 17.30 tai pääsiäishartauteen Henrikinkirkkoon maanantaina 18.4. klo 15.30. Henrikinkirkon tilaisuuden yhteydessä on lisäksi munanmetsästystä, johon tulee ilmoittautua etukäteen sunnuntaihin 10.4. mennessä.

Löydät lasten ja perheiden pääsiäistapahtumat listana täältä.

Kaikki seurakuntien pääsiäistapahtumat löytyvät osoitteesta www.turunseurakunnat.fi/paasiainen

Fri Apr 08 11:59:57 EEST 2022