Opastuskierroksella Turun tuomiokirkon freskoja

Turun tuomiokirkon monet hienot freskot tulevat tutuiksi opastuskierroksella torstaina 7. heinäkuuta.

Kaikkien Pyhien kappeliin eli Turun tuomiokirkon pääkuoriin keskittyvät hovimaalari R.W. Ekmanin freskot Jeesuksen elämänvaiheista, kristinuskon tuloon ja reformaatioon liittyvät historialliset maalaukset sekä kappelin katon Ilmestyskirjaa kuvittavat enkelimaalaukset.

Pääkuorissa kuullaan myös freskojen historiasta: Turun palosta vuonna 1827 sekä jälleenrakennuksesta ja katedraalin kaunistamisesta, sekä Robert Wilhelm Ekmanin, uusikaupunkilaisen orpopojan, vaiheista Tukholman taideakatemian kautta hovimaalariksi ja merkittäväksi Suomen maalaustaiteen edustajaksi.

Pääkuorin freskoihin tutustuttaa Marja Routi ja opastus alkaa Tuomiokirkon aulasta klo 13. Opastuksen kesto on noin tunti.

Opastuskierroksen hinta on 10 € ja lippuja myydään Turun tuomiokirkkoseurakunnan lähetystyön hyväksi. Lippu sisältää pullakahvit Domcaféssa. Paikkoja on rajoitetusti, joten liput kannattaa ostaa etukäteen Tuomiokirkon infosta.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 1.7.2016 / MV)

Fri Jul 01 13:40:01 EEST 2016