kappalainen
Maarian seurakunta

Rippikoulu- ja nuorisotyö, kouluyhteistyö, aikuis- ja yksityisrippikoulu

Olen tullut Maariaan kesällä 2008 nuorisotyöhön. Nuorisotyönohjaajan virassa viihdyinkin reilut kahdeksan vuotta, kunnes sain sijaisuuden seurakuntapastorin virkaan ja vähän kuin puolivahingossa lompsahdin osaksi Maarian papistoa. Työaloinani oli useamman vuoden lähetystyö ja viestintä, kunnes keväällä 2023 tulin valituksi kasvatuksen kappalaisen virkaan. Uuden viran myötä vastuualueikseni tulivat nuoriso-, rippikoulu- ja koulutyö. Nuoret ovatkin säilyneet kuvioissa mukana kaikki nämä vuodet erityisesti rippikoulun ja isosten myötä. Rippikoulu onkin itselleni yksi mieluisimpia työsarkoja, ja koen nuorisotyön tärkeäksi - nuoret ovat toivottavasti myös tulevaisuudessa seurakunnan jäseniä ja vaikuttajia. Maariassa olen lisäksi osana seurakunnan some-tiimiä. Päivityksiäni olet voinut nähdä eritoten seurakunnan instagram tilillä.

Olen innokas opiskelija ja osallistun mielelläni vaikka vuosittain ammatillisiin lisäkoulutuksiin. Olen opiskellut myös uskonnonopettajaksi, ja uskon kaikesta koulutuksesta olevan työelämässä hyötyä. Vapaa-aikaan kuuluu kiinteänä osana liikunta, punttisali ja juoksu. Ne ovat hyvää vastapainoa työlle. Myös työmatkat hoidan mieluiten mahdollisuuksien mukaan pyörällä tai kävellen. Lähes 40-vuotias mamma-Helkamani kuljettaa sutjakasti paikasta toiseen ja tarakalla on tilaa vaikka alballe. Kauemmaskin matkaan mielelläni: matkustaminen on itselleni tärkeä tapa avartaa maailmankatsomusta ja toisaalta havaita miten hyvin moni asia omassa maassa ja myös työssä on.