Hyppää sisältöön

Yhteisvastuu 2022Yhteisvastuukeräyksen logo.

Vuoden 2022 Yhteisvastuukeräyksellä autetaan koronapandemian seurauksista kärsiviä lapsia ja nuoria. Keräys alkaa sunnuntaina 6.2.2022, mutta lahjoittaa voi vuoden ympäri.

Yhteisvastuukeräyksen punainen sydänlogo.

Yhteisvastuun keräyksellä autetaan tänä vuonna lapsia ja nuoria.  Korona on vaikuttanut heidän elämäänsä merkittävästi. Kamppanja teemana on "Lahjoita mulle huominen."

Maailmalla autetaan erityisesti niitä nuoria ja lapsia, jotka elävät suuren hädän keskeskellä. Esimerkiksi luonnonmullistusten keskellä tai sodan keskellä.

  • 40 % keräyksen rahoista menee Lasten ja Nuorten keskuksen kautta tehtävään työhön nuorten hyväksi kotimaassa.
  • 60 % rahoista menee Kirkon Ulkomaanavun kautta kehityismaiden lasten ja nuorten parissa tehtävän työn tukemiseen.

Rahojen käyttöä valvotaan, että ne menevät niille, jotka niitä tarvitsevat.

Lue lisää keräyksestä ja lahjoituskohteista osoitteessa www.yhteisvastuu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Yllä oleva linkki vie selkokielisiltä sivuilta pois.