Osallistu ja toimi

Tältä sivulta löydät tietoa, miten voit tulla vapaaehtoiseksi eri tehtäviin ja auttaa muita.

Kirkkoon liittyminen

Kun haluat liittyä kirkkoon, käy seurakuntasi kirkkoherranvirastossa.

Voit myös täyttää lomake internetissä osoitteessa liitykirkkoon.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. (linkki vie pois selkokielisiltä sivuilta)

• Jos liityt kirkkoon ensimmäistä kertaa, sinut kastetaan. Suomessa monet lapset kastetaan vauvana ja heistä tulee jo silloin kirkon jäseniä.
  • Jos olet joskus eronnut kirkosta, sinua ei kasteta uudelleen. Riittää, kun kerrot, että haluat liittyä uudestaan kirkkoon.
  • Jos haluat kuulua evankelis-luterilaiseen kirkkoon, et voi samalla kuulua johonkin toiseen kirkkoon. Jos olet aikaisemmin saanut kristillisen kasteen, sinua ei kasteta uudelleen.

Jos haluat erota kirkosta, kannattaa ensin keskustella asiasta papin tai diakoniatyöntekijän kanssa. Kirkosta voit erota joko kertomalla asiasta kirkkoherranvirastossa tai mille tahansa maistraatilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

// ]]>