Hyppää sisältöön

Ulkoilu- ja juttuseuraa vanhuksille

Kaipaatko apua ulkoiluun? Haluatko juttuseuraa päiviesi piristykseksi? Oletko jo yli 70-vuotias? Asutko yksin? Vastasitko, kyllä? Vapaaehtoinen ystävä voi olla sinulle ratkaisu.

Vapaaehtoisen ystävän kanssa voit

  • ulkoilla
  • tehdä käsitöitä
  • käydä kaupungilla tai vaikka kirkossa
  • jutella niitä näitä.

Vapaaehtoinen ystävä ei tee kodinhoitoon ja sairaanhoitoon liittyviä tehtäviä.

Ystävä vierailee luonasi 2–4 kertaa kuussa. Vierailu kestää noin puolitoista tuntia kerrallaan. Ystävän vierailu on sinulle maksutonta.

Näin saat ystävän

  • Soita vanhustyön toiminnanohjaajalle.
  • Sovi hänen kanssaan tapaaminen kotiisi.
  • Keskustele hänen kanssaan omista toiveistasi ja ystävätoiminnan periaatteista.
  • Sopivan ystävän löytymiseen voi kulua noin puolisen vuotta.

Vanhus ja nainen hymyilevät.

Ota yhteyttä

vanhustyön toiminnanohjaaja
Turun ja Kaarinan seurakunnat
Yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö