Päätöksenteko Henrikinseurakunnassa

Seurakuntaneuvostossa ja yhteisessä kirkkovaltuustossa kuuluu henrikkiläisen ääni.

Neljän vuoden välein valitaan luottamushenkilöt vastaamaan siitä, että meidänkin seurakunnassamme mahdollistuu työ seurakunnan ja seurakuntalaisten hyväksi – Sinunkin.

Nykyinen seurakuntaneuvosto ja jäsenet yhteiseen kirkkovaltuustoon valittiin marraskuussa 2022 ja heidän toimikautensa kestää vuodet 2023-2026.  Seurakuntavaaleissa äänioikeuttaan käytti 9,8 prosenttia seurakuntalaisista.

Yksi seurakuntaneuvoston tärkeimmistä tehtävistä on linjata seurakunnassa tehtävää työtä yhdessä kirkkoherran kanssa, joka toimii seurakuntaneuvoston puheenjohtajana ja seurakunnan työntekijöiden esimiehenä.

Kaikessa henrikkiläisessä työssä toimijasta riippumatta on sama: tehdä armon evankeliumi näkyväksi ja koettavaksi.

Seurakuntaneuvoston jäsenet

• Ehojoki Juhani
  • Engblom Pauli
  • Kauliomäki Kirsi
  • Lahtinen Maria
  • Leppäjoki Siiri
  • Lähteenmäki Sari
  • Nappu Juha
  • Niemi Seppo
  • Pennanen Matti
  • Purho Liisa
  • Ruohonen Varpu
  • Sellman Erkki
  • Silvennoinen Miika
  • Valo-Laukkanen Kaarina
  • Uhinki-Suominen Pauliina (puheenjohtaja)

Sihteerinä toimii joko seurakuntasihteeri Tulan Soini tai hallintokappalainen Toni Pätsi

Henrikkiläisten edustus yhteisessä kirkkovaltuustossa

• Ruohonen Varpu
  • Lahtinen Maria
  • Niemi Seppo
  • Engblom Pauli
  • Leppäjoki Siiri
Kuvassa lukee minun kirkkoni, joka on seurakuntavaalien tunnus.
#minunkirkkoni