Tervetuloa Henrikinseurakunnan omille sivuille

Työntekijöiden ajatelmia...

Milloin viimeksi tunsit osallisuutta? Osallistumme monenlaisiin tapahtumiin, mutta kuinka monta kertaa olet tuntenut itsesi osalliseksi etkä vain osallistujaksi?

Mitä sitten on osallisuus?
Thl järjestää joka vuosi osallisuusviikon, jossa pohditaan osallisuutta ja sen edistämistä, niin yksilön kuin yhteisöjenkinkannalta ja miten se hyödyttää yksilö että yhteisöä.

Thl on määritellyt osallisuuden seuraavasti:
Osallisuus on sitä, että ihminen voi vaikuttaa oman elämänsä kulkuun, olla oma itsensä ja tehdä itselleen hyviävalintoja elämässä. Osallinen ihminen pääsee osalliseksi yhteisön hyvistä puolista ja nauttimaan yhteisesti tuotetusta hyvästä. Osallinen ihminen voi tehdä yhdessä hyvää muille ja saada itselleen arvostusta ja kiitosta. Hengellisessä elämässä voimme myös tuntea osallisuutta, joskus myös osattomuutta.

Tulemme osalliseksi Kristuksesta ehtoollisen kautta. Ehtoollisen leivässä ja viinissä "Joka syö minun ruumiini ja juo minun vereni, pysyy minussa ja minä pysyn hänessä." (Joh. 6:56)

Itseäni puhuttelee paljon 2. Kor. 13:13 teksti ja siinä mainittu osallisuus. Tämä saa monesti itseni pohtimaan Kristuksen osallisuutta omassa elämässä ja mitä elämä olisi ollut ilman tätä osallisuutta. "Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne." ( 2. Kor. 13:13)

Se, että saamme olla osallisia Kristuksesta, mutta myös Kristus saa olla osallinen meissä ja elämässämme, jos sen sallimme ja vastaanotamme.

Voimme rukoilla vielä virren 509:4 sanoin

" Sydäntäni ohjaa, anna minun, Herra armossasi kasvaa, olla ihminen."

Siunausta ja varjelusta päivääsi!
T. Marjukka

#henrikinseurakunta #töissähenrikissä #luomakunta #kevät #aistit #luontohengellisyys

Kirkolla kokoontuu aktiivinen joukko vapaaehtoisia, kerhoja ja piirejä. Katso listasta mikä olisi juuri sinua kiinnostava kerho. Löydät viikkokalenterin täältä.

Uutiskirje

Haluamme pitää sinut ajan tasalla kaikista tuoreimmista tapahtumista, kerhoista ja konserteista! Siksi kutsummekin sinut tilaamaan uutiskirjeemme, joka tarjoaa sinulle joka kuukausi inspiraatiota ja hyödyllistä tietoa suoraan sähköpostiisi.

Rekisteröityminen on helppoa. Klikkaa vain alla olevaa linkkiä ja anna sähköpostiosoitteesi – niin olet mukana vain hyvissä kohtaamisissa.

Tilaa uutiskirje (creamailer.fi)

seurakunta- ja viestintäsihteeri