Kirkot ja kappelit

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän alueella on 13 kirkkoa ja viisi siunauskappelia. Turun kirkkojen joukosta löytyy myös kansallispyhäkkö, Turun tuomiokirkko, joka on komeillut Unikankareen kummulla jo satojen vuosien ajan.

Kirkkojen varausohjeet löydät kunkin kirkon esittelysivulta.

Tule ja tutustu kirkkoihin

Löydä kissantassunjäljet Tuomiokirkosta, tutustu Maarian kirkon keskiaikaisiin kattomaalauksiin, tunnista Pyhän Katariinan kirkon saarnatuolin henkilöitä, löydä Mikaelinkirkon auringonkukka- ja saniaismaalaukset, laske Martinkirkon portaiden määrä tai ihastele Kuusiston saaristolaishenkistä 1700-luvulla rakennettua punaista puukirkkoa.

Turun ja Kaarinan ev.lut. seurakuntien kirkot, kappelit ja pappilat, muut seurakuntatilat sekä hautausmaat kartalla. (Linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa.)

Katso myös Turun ja Kaarinan kirkkoja esittelevä lyhytelokuva Ristimäen raunioista uuteen aikaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä, (Linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa.)