Kirkosta metsään: podcast sydänrukouksesta

Millainen on kahden papin matka sanattomaan sydänrukoukseen?

Ari Pesonen on pappina Kittilässä ja Anni Pesonen Turussa. Kahden papin matka on kulkenut kovin erinäköisten elämänmaisemien halki. Heitä yhdistää sydänrukous, joka on eräs kristillisen mystiikan harjoitusmetodi.

Anni ja Ari pohtivat meditaatiota, rukousta ja mystiikkaa Kirkosta metsään -podcastissa, joka on kuultavissa Spotifyssä, Spreakerissa ja Soundcloudissa sekä DeiPlussassa.

Podcastin ensimmäisen jakson teema on ”Sydänrukous – uusvanha mystinen harjoitus”. Sydänrukouksen on kehittänyt Thomas Keating, joka esittelee sen kirjassaan Open Mind Open Heart. Anni on kääntänyt teoksen suomeksi ja jaksossa kuullaan myös otteita suomennoksesta.

Verkossa podcastia voi kuunnella osoitteessa täällä.

Voi taivas – puhetta nuoresta | podcast nuorten vanhemmille

Nuoret voivat pahoin. Yhä nuoremmat lapset kärsivät yksinäisyydestä, kiusaamisesta ja päihdeongelmista. He syyllistyvät väkivaltarikoksiin ja putoavat koulutuksesta. Monet nuoret kamppailevat isojen mörköjen, kuten ahdistuksen ja masennuksen kanssa. Onko mitään tehtävissä?

Puhetta nuoresta -podcastissa Nonna Huotarinen haastattelee alan asiantuntijoita nuorten mielenterveyden haasteista. Huotarinen on koulutukseltaan psykologi ja perhepsykoterapeutti ja hän työskentelee perheneuvojana.

Aiheina podcastissa ovat nuorten mielenterveys- ja syömishäiriöt, päihteiden käyttö,

Löydät podcastit sivulta www.voitaivas.fi

Metsäpolku, jonka päällä keltainen kolmio ja teksti Kirkosta metsään - Mystiikkaa etsimässä.
Voi taivas - puhetta nuoresta -tunnuskuva, jossa on taustalla graffitiseinä.

Podcast: Aulikki ja Laura Maria – Tält ja toispualt

Plus miinus viisikymppisten naisten elämä ei ole mitään hentoista lurittelua. Jos nyt kenenkään on.

Viisikymppisten naisten elämään kuuluu elämänmuutoksia ja elämäntavan muokkausta. Elämänkatsomuskin muuttuu: tämänpuoleinen kiinnostaa nyt enemmän kuin tuonpuoleinen tai päinvastoin. Kaikenlaisia muutoksia tyrkkäävät eteen muutot, paluut ja lähdöt, uudet ihmiset, luopumiset, muuttuva keho ja seksuaalisuus ja kaikki havahdukset, joita elämä tuo mukanaan. Mieluisat yllätykset ja ne, joita mieluummin väistäisi mutta jotka kuuluvat elämään. Ja tietysti sota ja rauha, nälkä ja jano, hengen ja ruumiin. Ja kaikki oikeamielisyys ja virhevalinnat. Ja kun tämä kaikki vielä heitetään kirkon portaille… Mitä on hyvä ja vastuuta kantava elämä? Miten reagoida muutoksiin?

Viisikymppiset kirkkoherrat, Aulikki ja Laura Maria, vahvat ja selkeät naiset, joilla on mielipiteitä, käyvät keskusteluun uudessa podcast-sarjassa. Uusia jaksoja tehdään noin kerran kuukaudessa. Aulikki Mäkinen on Turun tuomiorovasti ja Laura Maria Latikka Maarian seurakunnan kirkkoherra Turussa.

Podcastia voi kuunnella Soundcloudissa, Spreakerissa, Spotifyssä ja Google Podcasteissa.

Linkki avautuu uudessa välilehdessäKuuntele SpreakerissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Verkossa podcastia voit kuunnella täällä