Tule mukaan Muskariin!

Muskareissa körötellään, lauletaan, liikutaan, soitetaan, lorutellaan ja kuunnellaan musiikkia.

Musiikki on suuri asia, josta kaikenikäiset voivat nauttia ja saada iloa. Muskarit tarjoavat musiikin riemua. Muskarissa lapsi tutustuu musiikin peruselementteihin laulaen, leikkien, rytmi- ja kehonsoittimia soittaen, liikkuen ja kuunnellen. Muskarit tukevat lapsen kokonaisvaltaista kasvua, mm. kielellistä kehitystä ja motorisia taitoja. Seurakunnan muskarissa lasten hengellisetkin laulut  ovat osa toimintaa.

Seurakuntayhtymällä on muskaritoimintaa lähes ympäri vuoden. Muskareita ohjaavat lastenohjaajat. Paikallisseurakunnilla on myös omaa musiikkitoimintaansa, kuten lasten kuoroja ja bändejä. Niistä voit lukea tarkemmin seurakuntien omilta sivuilta.

» Muskaripaikat ja -kokoontumisajat kevät 2024

Muskariin hakeminen - kevät 2024

Kevätkauden muskarit alkavat viikolla 3. Muskariin tapahtuu sähköisesti alkaen to 4.1. klo 10.00 ja paikat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Voit ilmoittautua myös muun kuin oman seurakuntasi muskariin. Muskareita ei ole talvilomaviikolla vko 8 ja hiljaisella viikolla vko 13. Kevätkauden viimeiset muskarit ovat viikolla 21.

Muskarin kesto on 30 min. Muskarin hinta Kevätkaudelta on 35 €. Osallistuminen maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Hinta on muskarissa perhekohtainen. Jos perhe käy kahdessa eri ryhmässä, maksu suoritetaan kummastakin ryhmästä erikseen.

Muskariryhmät

0–1-vuotiaiden ryhmä on vauvaryhmä, johon lapsi tulee vanhemman tai vanhempien kanssa.

Perheryhmä on tarkoitettu niille perheille, joista ryhmään tulee sisarukset tai lapsi on yli 1-vuotias. Ryhmään tullaan vanhemman tai vanhempien kanssa. Myös isovanhemmat tai vaikka kummit voivat käydä muskarissa yhdessä lapsen kanssa. Jos toivomassasi muskaripaikassa ei ole vauvaryhmää, voit ilmoittautua lapsesi kanssa perheryhmään.

Monikkoperheet ovat tervetulleita mukaan ja ohjaajat auttavat aina mahdollisuuksien mukaan.

Kuvassa leikkiteline, jossa on monta pehmoeläintä. Taustalla oikealla kerrostalo, taivas on sininen
Muskareissa seikkailevat monenlaiset pehmohahmot
// ]]>