Kavereita ja leikin iloa – tervetuloa päiväkerhoon

Seurakunnan päiväkerhot ovat tarjonneet jo vuodesta 1945 toimintaa alle kouluikäisille lapsille. Päiväkerhot on suunnattu 3–5-vuotiaille lapsille. Kaksi vuotta täyttäneille lapsille on oma päiväkerhoryhmä.

Päiväkerhot kokoontuvat kaksi kertaa viikossa kolmen tunnin ajan. Kaksivuotiaiden päiväkerhoryhmä kokoontuu kerran viikossa. Mukaan kerhoon lapsi tarvitsee sisätossut, terveelliset eväät ja ruokaliinan eväiden alle. Toiminta on perheille maksutonta.

Päiväkerhon perustana on kristillinen ihmiskäsitys. Keskeisiä asioita ovat perinteet, tapakulttuuri ja arjen kristillisyys – vuorovaikutus, läsnäolo, hiljentyminen ja pyhän kohtaaminen esimerkiksi kirkkovuoden tapahtumien ja luonnon avulla. Päiväkerhon toiminta on monipuolista ja lapsen kokonaiskehitystä tukevaa.

Päiväkerho on yksi tärkeä vaihe Polulla. "Lapsella ja nuorella on oma elämänpolkunsa vauvasta aikuiseksi – se on henkilökohtainen ja yksilöllinen. Polku-kokonaissuunnitelma ohjaa koko seurakuntaa toimimaan niin, että lapsi, nuori ja aikuinen voi elää kristittynä seurakunnan yhteydessä, itselleen tyypillisillä tavoilla." (Polku - toimintamalli - evl.fi)

Kirkon varhaiskasvatus on sitoutunut myös Vasun (Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2022) periaatteisiin. Päiväkerhossa vaalitaan lapsen kokonaisvaltaista kasvua yhteistyössä vanhempien kanssa. Kerhossa leikkiminen, liikkuminen, käsillä tekeminen, taide ja ilmaisu eri muodoissaan ovat keskeisiä tapoja toimia. Päiväkerhossa ulkoillaan säännöllisesti.

» Katso päiväkerhopaikat

Ilmoittautuminen päiväkerhoon

Päiväkerhopaikat kaudelle 2023-2024

Kauden 2023-2024 päiväkerhoihin voi kysyä hajapaikkoja: jasmin.nisunen@evl.fi

Kevään 2024 päiväkerhoryhmät alkavat viikolla 2.

Päiväkerhopaikka on koko kaudelle syksy 2023 - kevät 2024.

Päiväkerhotoiminta on perheille maksutonta.

Minimiryhmäkoko on 8 lasta/ryhmä, jotta päiväkerhoryhmä toteutuu.

Päiväkerhoista voi tiedustella: jasmin.nisunen@evl.fi, puh. 040 341 7217.

Kun lapsilta kysyttiin, mikä päiväkerhossa on tärkeintä, he vastasivat: Kaverit, leikki, askartelu ja laulut.

Lapset leikkivät päiväkerhossa
// ]]>