Koululaisten kesäkerhot

Onko sinulla 1.–2. luokkansa päättävä lapsi, joka tarvitsee ohjattua tekemistä alkukesästä? Seurakunnan kesäkerhot aloittavat toimintansa heti, kun koulut päättyvät. Ne kokoontuvat eri puolilla Turkua ja Kaarinaa arkisin maanantaista perjantaihin. Kerhot ovat eripituisia ja kestävät kahdesta neljään viikkoa.

Kesäkerho tarjoaa lapsellesi turvallisen ja myönteisen ympäristön sekä mukavaa tekemistä ikätovereiden kanssa: leikkiä, laulua, pelejä, ulkoilua, liikkumista ja askartelua. Toiminta perustuu kristilliseen kasvatukseen ja hartaudet, hiljentyminen ja mahdolliset kirkkovierailut kuuluvat ohjelmaan. Seurakuntien kesäkerhoja ohjaavat koulutetut ja ammattitaitoiset lastenohjaajat.

Kesäkerhojen toiminta

Kaikki kesäkerhot aloittavat maanantaina 3.6.2024 ja niiden toiminta-aika on arkisin ma-pe klo 8.30–15.30. Viimeinen kerhopäivä päättyy kaikissa toimipisteissä klo 14.00. Kerhot eivät kokoonnu juhannusaattona 21.6. Kesäkerhot ovat maksullisia ja hintaan sisältyy lämmin ateria, materiaalit ja tapaturmavakuutus. Lapselle on suositeltavaa laittaa mukaan pientä välipalaa.

Kesäkerhoon hakeminen

Haku alkaa maanantaina 12.2. klo 9.00 ja päättyy sunnuntaina 14.4. klo 17.00.

Paikat täytetään hakujärjestyksessä ja maksu suoritetaan netissä haun yhteydessä. Kerhomaksu veloitetaan kerhon keston mukaan joko kokonaiselta kahdelta, kolmelta tai neljältä viikolta lapsen läsnäolopäivistä riippumatta. Kerhoihin voivat osallistua ensisijaisesti keväällä 1.–2. luokkansa päättävät lapset (2015–2016 syntyneet). Mikäli paikat täyttyvät nopeasti, ilmoittautujalla on mahdollisuus jäädä jonottamaan vapautuvaa paikkaa.

Mikäli perheellänne on haasteita maksaa koko kerhomaksua haun yhteydessä, maksujärjestelyistä voidaan tarvittaessa sopia etukäteen. Yhteydenotot: kati.kurki@evl.fi tai puh. 040 341 7265.

Kesäkerhoon ilmoittautuneiden vähimmäismäärä on 8 lasta. Mikäli kerhoryhmään ei ilmoittaudu tarpeeksi lapsia, kerho voidaan perua tai yhdistää toisen toimipaikan kerhoryhmään. Mahdollisista aikataulumuutoksista ilmoitetaan perheille hyvissä ajoin ennen kerhotoiminnan alkamista.

Hae kesäkerhopaikkaa tästä linkistä.

Kesäkerhopaikat ja hinnat

Aurelia - ruotsinkielinen kerho (Aurakatu 18) 3.-28.6. (4 vkoa) 148€

Halisten seurakuntakoti (Gregorius IX:n tie 8) 3.-20.6. (3 vkoa) 112€

Hirvensalon Pitkis (Pitkäpellonkatu 6) 3.-28.6. (4 vkoa) 148€

Koivulan seurakuntatalo (Sävelkuja 3) 3.-14.6. (2 vkoa) 80€

Hannunniitun seurakuntatalo (Virmuntie 2) 3.-28.6. (4 vkoa) 148€

Kaarinan kirkko (Voudinkatu 2) 3.-20.6. (3 vkoa) 112€

Paattisten seurakuntatalo (Paattistentie 857) 3.-20.6. (3 vkoa) 112€

Piikkiön vanha seurakuntatalo (Hepojoentie 4) 3.-14.6. (2 vkoa) 80€

Suikkilan seurakuntakoti (Konstanzankatu 1) 5.-20.6. (3 vkoa) 112€

Yli-Maarian seurakuntatalo (Mittumaarintie 73) 3.-14.6. (2 vkoa) 80€

TIEDOTE: Valitettavasti Poikluoman tila on varattu tulevana kesänä muuhun toimintaan, joten sinne ei tule kesäkerhoa. Korvaava tila on Kaarinan kirkko.

TIEDOTE: Nuortentalolle (Eerikinkatu 1) ei tule kesäkerhoa, koska alueesta tulee kesällä rakennustyömaa.

varhaiskasvatuksen ohjaaja
Yhteinen kasvatustyö