Koululaisten iltapäivätoiminta

Tehdään hyvä päivä yhdessä! - Tillsammans gör vi dagen kul!

Koululaisten iltapäivätoiminta on tarkoitettu ensimmäisen ja toisen vuosiluokan oppilaille sekä kaikkien vuosiluokkien erityisoppilaille. Toimintaa järjestetään koulupäivisin klo 11–17 noudattaen perusopetuksen loma- ja työaikoja. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä on yksi aamu- ja iltapäivätoiminnan palvelun tuottajista ja haku toimintaan tapahtuu Turun kaupungin kautta.

Toimintamme perustana on kristillinen ihmiskäsitys ja arvopohja. Keskeisiä asioita ovat turvallisuus, lasten osallisuus, toisista välittäminen, juhlien viettäminen sekä perinteet ja tapakulttuuri.

Toimintaa toteuttavat koulutetut lastenohjaajat, jotka rakentavat toiminnan monipuoliseksi, lapsen kokonaiskehitystä tukevaksi. Leikkiminen, liikkuminen, ulkoileminen ja käsillä tekeminen sekä taide ja ilmaisu eri muodoissaan ovat toiminnan arkea. Tarjoamme lapselle myös lepohetkiä, mahdollisuutta rentoutumiseen ja oleiluun, läksyjen tekoon tai omaehtoiseen toimintaan. Tavoitteena on turvallinen ja rauhallinen iltapäivä. Toiminnan aikana lapselle tarjotaan välipala.

Toiminnassa vaalitaan lapsen kokonaisvaltaista kasvua toimien lapsen, vanhempien ja työntekijöiden kasvatuskumppanuudessa. Kirkon aamu- ja iltapäivätoiminnan järjestämistapa perustuu valtakunnallisiin aamu- ja iltapäivätoimintaa ohjaaviin päätöksiin.

Iltapäivätoimintaan hakeminen

Haku syksyllä 2023 alkavaan koululaisten iltapäivätoimintaan tapahtuu Wilman kautta. Ohjeet iltapäivätoimintaan hakemiseen löydät sivulta turku.fi/ippe

Linkistä löytyvät myös tiedot maksuista, ippe-paikan perumisesta ja Turun kaupungin iltapäivätoiminnan yhteystiedot.

Toimipisteet

Halisten ippe: Halisten seurakuntatalo, Gregorius IX:n tie 8, puh. 040 3417631

Hannunniitun ippe: Hannunniitun seurakuntatalo, Virmuntie 2, puh. 040 3417443

Lanatien ippe: Lanatie 4, puh. 040 3417442